Business Internaţional

Guvernul italian da unda verde privatizarii Alitalia

17.11.2003, 00:00 13



Cabinetul italian a aprobat un decret indelung asteptat privind privatizarea companiei de transport aerian Alitalia, aceasta reprezentand o conditie esentiala pentru asocierea ulterioara cu societatea mixta formata de Air France si KLM.



Potrivit unor surse guvernamentale, autoritatile de la Roma au aprobat decretul care "ofera o mare flexibilitate" in ceea ce priveste vanzarea unui pachet de 62% din capitalul companiei aeriene.



Sursele citate au precizat ca guvernul italian isi rezerva dreptul de a pastra actiunea de aur a companiei, dupa ce isi va reduce participatia la mai putin de 50%, cu conditia ca statul francez si olandez sa ia decizii similare in ceea ce priveste companiile Air France si, respectiv, KLM.



Conducerea Alitalia si-a exprimat inca de acum cateva saptamani dorinta de a se alatura aliantei formate de cele doua companii aeriene, iar guvernul italian sprijina aceasta initiativa.



In luna septembrie, premierul Silvio Berlusconi a promis ca va incuraja o privatizare rapida a operatorului de transport aerian, dar actiunile guvernului nu au dovedit pana acum ca statul doreste sa grabeasca acest proces.



Informatia privind aprobarea procesului de privatizare, care trebuie confirmata in mod oficial, a luat prin surprindere pietele internationale.



Drept reactie, actiunile Alitalia au crescut, joi, cu 8,27%, fiind tranzactionate la un pret de 0,28 de euro.



Air France si KLM au semnat acordul final de fuziune in luna octombrie. In baza contractului, compania franceza va prelua concurentul olandez la un pret de circa 800 milioane de euro, platibil in actiuni. In urma fuziunii, Air France-KLM va deveni primul operator european si compania aeriana cu cea mai ridicata cifra de afaceri din lume. Veniturile raportate la numarul de pasageri si la cel de kilometri ii vor asigura locul al treilea pe plan mondial.



La sfarsitul lunii octombrie, Alitalia a anuntat ca va reduce personalul cu 2.700 de angajati, in cadrul unui program cu o durata de trei ani, care are ca obiectiv redresarea financiara a companiei si pregatirea sa pentru o fuziune cu Air France si KLM.



Compania italiana a estimat ca va incheia anul curent cu o pierdere operationala de 410 milioane de euro, fata de cea de 118 milioane de euro consemnata in 2002. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO