Business Internaţional

Gorbaciov este vedeta noii campanii publicitare a Louis Vuitton

02.08.2007, 17:32 51

Acum un deceniu, Mihail Gorbaciov vedea pentru prima data o reclama televizata a Pizza Hut si era multumit de beneficiile pe care capitalismul american le aducea tarii sale. Acum el apare intr-o campanie publicitara internationala pentru produsele din piele Louis Vuitton, scrie International Herald Tribune.
Prin aceasta noua campanie publicitara, compania incearca sa se adapteze la schimbarile care au aparut in industria produselor de lux, intrucat majoritatea afaceristilor rusi prefera sa-si indrepte investitiile catre vest.
Pietro Beccari, director de marketing al Louis Vuitton, a declarat ca prin aceasta campanie se incearca extinderea imaginii companiei, in special pe noile piete din Rusia si China.
In ultimii ani, compania Louis Vuitton si-a concentrat majoritatea campaniilor publicitare pe colectiile de moda, preferand sa foloseasca in reclamele lor actrite precum Jennifer Lopez, Uma Thurman sau Scarlett Johansson, sau modele ca Gisele Bundchen sau Eva Herzigova, care sa apara cu posete de mana sau blanuri din colectia de moda.
"Multi consumatori din China sau Rusia au vazut doar astfel de reclame si ar putea fi nefamiliarizati cu alte produse decat cele de lux pe care compania le produce", a declarat Beccari.
"Ne-am facut un renume in lumea modei, insa este timpul sa reorientam un pic strategia companiei, astfel incat sa aratam o latura a acesteia care este de foarte mare importanta pentru noi", a adaugat el.
Vuitton, membra a grupului de produse de lux LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, vrea de asemenea sa-si extinda segmentul de piata al produselor destinate barbatilor; in prezent circa 65% din vanzari fiind reprezentate de produse pentru femei.
In noua campanie publicitara, Gorbaciov este prezentat intr-un costum in dungi, purtand un palton gros pe deasupra, iar alaturi de el, pe bancheta din spate a unei limuzine rusesti, fiind asezata o servieta Vuitton.
Cea de a doua reclama, de care s-a ocupat fotografa Annie Leibovitz, o prezinta pe Catherine Deneuve, asezata pe o valiza Vuitton in fata unei locomotive cu abur in gara Austerlitz din Paris. Cea de-a treia reclama ii prezinta pe Andre Agassi si Steffi Graf intr-o camera de hotel din New York.
Intreaga campanie publicitara, creata de agentia de publicitate Ogilvy & Mather, reflecta tendinta companiilor de lux de a se apropia de consumatori cu resurse financiare mai mici. In trecut, majoritatea caselor de moda precum si alte branduri de lux se bazau exclusiv asa-numita abordare "produsul erou", unde produsele erau insotite de imagini cu artisti sau modele, intr-o maniera extrem de statica.
Acum, printr-o noua abordare publicitara se incearca integrarea produselor in scene din viata de zi cu zi. Spre exemplu, niciuna dintre celebritatile care apar in campania publicitara Vuitton nu se uita direct la camera.
"Produsul este doar o parte a povestii, un insotior de calatorie, nu este un erou", a declarat Daniel Sicouri, presedintele executiv al Ogilvy & Mather pentru Europa, Orientul Apropiat si Africa.
Majoritatea campaniilor publicitare pentru produsele de lux erau create de catre compania producatoare si foarte rar se apela la agentii de publicitate din exteriorul acesteia, precum in cazul Ogilvy & Mather. Majoritatea reclamelor pentru colectiile de moda Vuitton au fost facute de Marc Jacobs, cel care supravegheaza acest sector, a declarat Beccari. Compania va continua sa produca campanii publicitare orientate exclusiv catre produs, in special pentru revistele de specialitate, insa aceasta noua campanie se va adresa unui public mult mai larg.
Atat Beccari, cat si Sicouri au refuzat sa spuna cat anume cheltuie compania cu aceasta noua campanie publicitara, si nici cu cat au fost platite celebritatile care apar in reclame.
La inceput Gorbaciov era nehotarat daca sa participe la campania publicitara sau nu, insa, spune Beccari, a fost convins cand Louis Vuitton a facut o donatie pentru fondul de mediu al acestuia, Green Cross International.
De asemenea, Gorbaciov a dorit ca pe fundalul imaginii sa se vada o bucata din Zidul Berlinului, pe care fostul presedinte american Ronald Reagan a dorit s-o darame.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO