Business Internaţional

În goana după venituri, prima ligă de fotbal din Spania încearcă din răsputeri să obţină un acord cu gigantul american Amazon. Compania lui Jeff Bezos deţine deja o parte din drepturile de televizare din Anglia şi 80% din campionatul francez

Intenţia ligii spaniole de a atrage noi entităţi în cadrul licitaţiei vine în contextul în care principalul cumpărător local al drepturilor de televizare, Telefonica SA, a solicitat o scădere a preţurilor

Intenţia ligii spaniole de a atrage noi entităţi în cadrul licitaţiei vine în contextul în care principalul cumpărător local al drepturilor de televizare, Telefonica SA, a solicitat o scădere a preţurilor

Autor: Eduard Ivanovici

19.06.2021, 23:39 215

Principalul campionat de fotbal din Spania, La Liga, şi-a modificat oferta din cadrul licitaţiei pentru drepturile de televizare pentru a atrage noi operatori şi pentru a preveni un nou declin al veniturilor, conform unei persoane familiare cu situaţia, citată de Bloomberg.

La Liga se pregăteşte să introducă un pachet de una sau două săptămâni de joc, în mod similar cu acordul cumpărat de Amazon.com în Marea Britanie, care conţine 20 de meciuri. Oferta va introduce o serie de pachete proiectate pentru a le permite noilor operatori să intre pe piaţa spaniolă, estimată în prezent la 1,14 miliarde de euro. Anterior, preşedintele La Liga Javier Tebas a dat de înţeles că procesul ar fi un dezastru.

De când a cumpărat o parte din drepturile TV din Premier League în decembrie 2019, Amazon a achiziţionat drepturi în interiorul primei ligi italiene, şi-a reînnoit pachetul din Regatul Unit pentru încă trei ani şi a cumpărat săptămâna trecută 80% din meciurile campionatului francez Ligue 1. Amazon, deşi nu deţine programe sportive live în Spania, a realizat o serie de documentare sportive spaniole, incluzând aici o serie despre istoria lui Real Madrid.

„Un pachet de aproximativ 20 de meciuri ar fi special conceput pentru Amazon. Însă ar putea fi atrase şi alte platforme OTT (over the top-n.r.) precum Discovery+. Este o modalitate perfectă de testare a unui produs pentru platformele noi care abia au început să cumpere drepturi TV în industria sportului”, spune Minal Modha, analist al firmei de consultanţă Ampere Analysis.

Intenţia ligii spaniole de a atrage noi entităţi în cadrul licitaţiei, al cărei final este programat în luna septembrie, vine în contextul în care principalul cumpărător local al drepturilor de televizare, Telefonica SA, a solicitat o scădere a preţurilor.

Veniturile ligii italiene Serie A au scăzut după ce majoritatea drepturilor TV au fost câştigate de grupul englez DAZN, întâlnindu-se o situaţie asemănătoare şi în Germania. În Franţa, veniturile au suferit un declin după ce Mediapro şi-a anunţat retragerea, iar Amazon a intervenit cu o licitaţie mai mică. Premier League, de departe cel mai bogat campionat european, şi-a continuat acordul cu Amazon fără să schimbe termenii financiari.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO