Caută doar în titlu
Business Internaţional

Giganţii Google şi Facebook au cheltuit sume record pe lobby în 2018 pentru a influenţa deciziile guvernului american

Google a raportat recent că a cheltuit o sumă record la nivelul companiei de 21,2 milioane de dolari pe lobby pe lângă guvernul SUA anul trecut, sumă ce depăşeşte recordul anterior de 18,22 milioane de dolari atins în 2012, în condiţiile în care motorul de căutare se confruntă cu ample anchete privitoare la practicile sale, scrie Reuters.

Facebook a dezvăluit la rândul său că a cheltuit în 2018 mai mult decât oricând pe lobby pe lângă guvernul american. Suma cheltuită anul trecut s-a ridicat la 12,62 milioane de dolari. Cu un an în urmă, Facebook cheltuise 11,51 milioane de dolari.

În 2017, Google cheltuise 18,04 milioane de dolari pe lobby. Legislatorii şi autorităţile de reglementare din SUA iau în calcul introducerea de noi reguli privind protecţia datelor personale şi antitrust pentru a aduce sub control puterea unor mari furnizori de servicii de internet ca Google, Facebook şi Amazon. Potrivit analiştilor financiari, astfel de campanii, desfăşurate în SUA, dar şi în Europa şi Asia, ocupă printre primele poziţii în topul temerilor investitorilor din sectorul tehnologiei.

Microsoft a cheltuit 9,52 milioane de dolari pe lobby în 2018, în creştere de la 8,5 milioane de dolari cheltuiţi cu un an în urmă, dar sub suma de 10,5 milioane de dolari alocată unor astfel de activităţi în 2013.

Apple a cheltuit 6,62 milioane de dolari anul trecut, comparativ cu suma record de 7,15 milioane de dolari cheltuită în 2017.

Google a dezvăluit că printre noile subiecte de discuţie cu autorităţile din trimestrul patru s-au numărat tehnologia de căutare, reforma justiţiei penale şi reforma sistemului fiscal la nivel internaţional.

Google se numără în permanenţă printre companiile care cheltuiesc cel mai mult pe lobby în Washington împreună cu câţiva operatori de cablu, contractori din sectorul apărării şi firme din sectorul serviciilor medicale.

Facebook a declarat că discuţiile privind „integritatea alegerilor“ cu oficialii din sectorul securităţii naţionale s-au numărat printre noile sale domenii de lobby din trimestrul al patrulea. Compania continuă de asemenea să facă lobby pe lângă Comisia Federală pentru Comerţ, care-i analizează practicile din domeniul securităţii datelor.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.