Business Internaţional

General Motors este interesat de Chrysler, producatorul de care nemtii incearca sa scape

19.02.2007, 17:19 18

General Motors, cel mai mare producator de automobile din lume si DaimlerChrysler, ocupantul locului cinci, iau in calcul achizitia diviziei Chrysler si realizarea unui proiect comun care sa includa dezvoltarea unor noi modele, scrie Bloomberg.
"Noi deseori discutam cu alti producatori de automobile despre domenii cu interes comun", a declarat Renee Rashid-Merem, purtator de cuvant la GM, care a refuzat orice alt comentariu referitor la acest subiect.
Chrysler va reduce numarul angajatilor si va inchide uzina din Delaware, dupa ce a inregistrat pierderi de 1,5 miliarde de dolari (1,1 miliarde de euro). GM cu sediul la Detroit isi reduce numarul angajatilor si inchide uzine in America de Nord dupa scaderea vanzarilor din Statele Unite.
"Ambele companii au multe probleme pe care incearca sa le rezolve", a declarat David Healy, analist la Burnham Securities din Sierra Vista, care detine actiuni la GM. "Nu prevad colaborari la nivel de conducere. Ambii au game de produse similare si se confrunta cu probleme legate de capacitate si numarul angajatilor."
"Daimler-Benz a achizitionat Chrysler in 1998, contra sumei de 36 miliarde de dolari (27,5 miliarde de euro), in timp ce General Motors ar putea prelua compania pentru 5 miliarde de dolari (3,8 miliarde de dolari)", a subliniat Ron Tadross, analist la Bank of American.
"DaimlerChrysler ar putea negocia si cu alti constructori cu privire la Chrysler", a declarat Kirk Ludtke, analist la CRT Capital Group. "Eu consider ca vor discuta cu toti producatorii strategici, care sunt dornici de colaborare", a adaugat Ludtke."Iar GM este primul pe lista", a spus el. Toate discutiile sunt la un nivel preliminar si nici un acord nu este iminent, au declarat oficialii, care au insistat sa ramana anonimi, avand in vedere confidentialitatea discutiilor.
Chrysler a oscilat intre pierderi si profit de cand a fost achizitionat de compania cu sediul la Sttutgart in 1998, avand in vedere costurile ridicate de productie din Statele Unite in comparatie cu constructorii din Asia precum Toyota.
Prin achizitia Chrysler, GM ar putea
sa-si pastreze statutul de cel mai mare constructor de automobile din lume si ar opri temporar planurile Toyota de a prelua conducerea in top. Analistii considera ca Toyota ar putea surclasa GM ca numar de automobile produse in prima parte a lui 2007. "GM este intr-o dispozitie agresiva, increzator in faptul ca si-a rezolvat problemele interne", a declarat Jim Sanfilippo, analist la Automotive Marketing Consultants din Bloomfield Hills, Michigan.
Actiunile DaimlerChrysler s-au apreciat cu 3,08 dolari, sau 4,4% la 73,33 dolari (56 euro) vineri, 16 februarie la New York Stock Exchange. Acesta a fost cel mai mare pret la inchidere din ianuarie 2000. Actiunile GM s-au depreciat cu 10 centi, la 36,34 dolari (27,7 euro).
DaimlerChrysler a declarat ca ia in considerare toate optiunile pentru Chrysler atunci cand a anuntat restructurarea companiei pe 14 februarie.
"Avand in vedere scaderea cotei de piata a constructorilor americani, o achizitie a Chrysler de catre GM nu ar fi exclusa datorita legislatiei antitrust din Statele Unite care nu a mai fost modificata de 25-30 de ani", a declarat Lawrence White, profesor de economie la Universitatea din New York. "Autoritatile antitrust ar avea mult de lucru daca ar dori sa blocheze o astfel de tranzactie", a adaugat White.
Chrysler deja a incheiat contracte de a construi automobile impreuna cu alti constructori de automobile. In decembrie a ales producatorul chinez Chery Automobile pentru a realiza modele mai mici decat gama actuala, dupa ce a decis ca nu ar inregistra un profit daca le-ar produce in SUA. In prezent cel mai mic model al gamei este Dodge Caliber, care concureaza cu VW Golf.

Miscare strategica

Daimler-Benz a achizitionat Chrysler in 1998 contra sumei de 36 de miliarde de euro.
Chrysler va disponibiliza 13.000 de angajati din SUA si Canada.
In 2006 Chrysler a inregistrat pierderi de 1,5 miliarde de dolari.
Chrysler a incheiat un contract cu constructorul chinez Chery pentru a produce modele mai mici decat gama actuala.
Prin achizitia Chrysler, GM ar putea sa-si pastreze statutul de cel mai mare constructor de automobile din lume.
In prezent cel mai mic model al Chrysler Group este Dodge Caliber, care concureaza cu VW Golf.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO