Business Internaţional

Gazprom baga 125 de milioane de euro in echipa de fotbal Schalke 04

12.10.2006, 18:47 104

Aceasta sponsorizare va dura cinci ani si are ca scop promovarea companiei in Europa, precum si sustinerea unui club cu probleme financiare cu stranse legaturi cu fostul cancelar Gerhard Schr?der.
Sponsorizarea formatiei FC Schalke 04, cu sediul in Gelsenkirchen, in regiunea industriala Ruhr Valley, este una dintre cele mai generoase din istoria Bundesligii, eclipsand sponsorizarea clubului Bayern M?nchen de catre Deutsche Telekom, in valoare de 20 de milioane sau 25 de milioane pe sezon, titreaza International Herald Tribune.
Aceasta afacere a venit intr-un moment potrivit pentru Schalke, care are inca datorii considerabile in urma construirii unui nou stadion si a fost eliminata inca din fazele de inceput ale Cupei UEFA.
Contractul cu sponsorul actual, compania de asigurari Victoria, s-a terminat in luna iunie.
Schr?der se ocupa acum de divizia Gazprom, care planuieste sa realizeze un sistem de distributie a gazului natural prin Marea Baltica. El a fost cel care a mediat negocierile intre oficialii clubului si conducerea Gazprom. Acestea au durat cinci luni.
"Schalke are multe legaturi cu sectorul energetic german si multi fani. De aceea am decis sa o sponsorizam", a declarat in cadrul unei conferinte de presa din Germania Serghei Fursenko, presedinte al diviziei Gazprom, Lentransgaz, si al echipei de fotbal rusesti Zenit St. Petersburg.
Prin aceasta afacere, Gazprom vrea sa-si faca un nume pe piata din Germania, unde spera sa exploateze legislatia Uniunii Europene care permite companiilor straine sa vanda direct consumatorilor germani.
Gazprom, al carui nume va aparea pe tricourile echipei poreclita Royal Blues, detine si actiuni la Zenit St. Petersburg. Cele doua echipe au anuntat deja un parteneriat, luna aceasta.
Nigel Currie, presedinte al European Sponsorship Association din Londra, a declarat ca anuntul facut de conducerea Gazprom reprezinta prima data cand o companie din Rusia a facut investitii majore pentru o sponsorizare a unei echipe din afara tarii.
"Este cu siguranta o investitie de proportii, dar in cadrul Ligii Campionilor, sponsorizarile sunt mult mai mari", a declarat el, dand exemplul unor companii precum Sony, Vodafone si Heineken, care au platit pana la 19 milioane de lire sterline (28,12 milioane euro) pe sezon. "Ceea ce fac ei este exact ceea ce au facut cei de la EDF pentru a patrunde pe piata. Este foarte important ca oamenii sa cunoasca numele si profilul companiei", a mai adaugat el.
Printre echipele de club de elita din Europa, companiile straine au investit deja cu succes in echipe din Marea Britanie, Spania si Italia pentru a-si promova imaginea si pentru a exploata o noua metoda de marketing care le poate intrece pe cele clasice.
Afacerile cele mai mari sunt facute in special de companiile de telecomunicatii, impreuna cu companiile financiare si banci, precum American International Group, compania de asigurari din New York, care a investit 56,5 milioane de lire sterline (83,64 milioane de euro) pentru finantarea echipei Manchester United, din Marea Britanie.
Gazprom a obtinut in primul semestru al acestui an, un profit net de 177,1 miliarde de ruble (6,6 miliarde de dolari), de doua ori mai mare decat rezultatul inregistrat in perioada similara a anului trecut. Rezultatele au fost calculate pe baza standardelor de contabilitate rusesti.
Factorii care stau la baza acestei evolutii sunt cresterea preturilor gazelor naturale atat in Europa, cat si in Rusia, dar si avansul volumului vanzarilor firmei care detine monopolul in sectorul rus de profil.
Veniturile companiei au crescut cu 39%, la 827,9 miliarde de ruble, iar profitul inainte de impozitare s-a plasat la 253 de miliarde de ruble, de doua ori mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Se implica in fotbal
Gazprom va investi 125 mil. euro in sponsorizarea echipei FC Schalke 04.
Contractul lui Schalke 04 cu actualul sponsor, compania de asigurari Victoria, a incetat in luna iunie, anul curent.
Investitia Gazprom o va depasi pe cea de 25 mil. euro pe sezon a Deutsche Telekom catre clubul Bayern Munchen.
Gazprom detine actiuni majoritare si la echipa de fotbal Zenit St. Petersburg, din Rusia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO