Business Internaţional

Fujitsu-Siemens Computers: Cautam mai multe parteneriate directe cu retailerii

Fujitsu-Siemens Computers: Cautam mai multe parteneriate directe cu retailerii

Dragos Nicolaescu: Am concediat patru oameni si am angajat alti zece, iar cei care au ramas si-au schimbat atributiile jobului, astfel incat aproape 80% din companie au functii de vanzari

23.11.2008, 15:39 76

Dragos Nicolaescu, directorul general al subsidiarei locale a producatorului de PC-uri Fujitsu Siemens Computers (FSC), spune ca va lua in considerare incheierea mai multor parteneriate directe cu retailerii IT/electro precum Domo sau Flanco, pe masura ce distribuitorii cu care lucreaza se axeaza mai mult pe partea de logistica si din ce in ce mai putin pe promovare si cresterea vanzarilor.

"Initial am lucrat cu patru distribuitori. Patronii acestora s-au retras treptat din business indreptandu-se in special spre imobiliare, nu s-au mai implicat in companii, iar acest lucru se simte", a declarat Nicolaescu, precizand ca distribuitorii prefera sa lucreze acum cu o marja de profit mica, dar sigura, obtinuta din "mutarea cutiilor".
Reteaua de distributie a FSC Romania este alcatuita din Scop Computers, Tornado Sistems, Lasting Systems si Flamingo. Anul acesta, producatorul de PC-uri a adaugat IT&S Bucuresti si RHS Company ca distribuitori si a incheiat un parteneriat cu retailerul Altex al omului de afaceri Dan Ostahie, in urma caruia asteapta vanzari de 7 mil. euro pana la finele anului financiar in curs, in martie 2009.
"Dupa ce te-ai retras, este de asemenea greu sa gasesti un manager bun care sa conduca o companie de peste 100 de oameni. Unii jucatori au optat sa aduca un sef din afara tarii, cum a fost cazul Tornado Sistems, insa apar probleme din cauza diferentelor de cultura", explica Nicolaescu.
In luna august a acestui an, John Cusa a reluat functia de director executiv al Tornado dupa o pauza de un an. El l-a inlocuit in functie pe austriacul Gerald Maier, al carui contract expirase.
Piata locala de distributie IT arata semnificativ diferit fata de acum cativa ani, atunci cand aproape fiecare jucator era reprezentantul exclusiv al unui brand international. Competitia intensa si eroziunea preturilor au micsorat marjele de profit si au fortat jucatorii sa isi revizuiasca modelul de business.
Pentru a combate un declin al vanzarilor de hardware, accentuat de situatia economica internationala, FSC Romania si-a reorganizat structura in ultimele luni, angajand specialisti de vanzari pe segmentul large enterprise si segmentul de servicii IT.
"Am restructurat aproape complet firma - am reevaluat oamenii existenti, am concediat patru oameni si am angajat alti zece, iar cei care au ramas si-au schimbat atributiile jobului, astfel incat aproape 80% din companie au functii de vanzari", a precizat Nicolaescu.
FSC Romania are in prezent 31 de angajati si va mai angaja doi-trei oameni care se vor ocupa de solutiile de infrastructura pentru data centere. "Criza financiara va determina un un declin de 20-30% al vanzarilor de hardware anul viitor, laptopurile fiind mai putin afectate decat desktopurile. Ma astept insa la o crestere semnificativa a pietei de servicii, care se va dubla, avand in vedere presiunea sub care se afla companiile pentru a-si reduce cheltuielile", a precizat Nicolaescu.
FSC, care urmeaza sa redevina o companie japoneza, dupa ce Fujitsu a achizitionat participatia grupului german Siemens pentru 450 mil. euro, va reveni practic pe piata de servicii IT din Romania, dupa o pauza de cinci ani. In 2003, integratorul austriac S&T a preluat sapte filiale ale companiei Fujitsu Services (ICL), inclusiv cea din Romania.
FSC Romania se asteapta ca serviciile IT sa genereze 30% din cifra de afaceri a companiei anul viitor, fata de 5% in prezent. Compania estimeaza vanzari de 75 mil. euro in anul fiscal ce se incheie la 31 martie 2009, in crestere cu circa 20% fata de exercitiul financiar precedent. Obiectivul companiei pentru anul fiscal 2010 este "pastrarea ritmului de 20-25% inregistrat in ultimii ani", a spus Nicolaescu.
El a precizat ca FSC intentioneaza sa infiinteze anul viitor o divizie dedicata de servicii IT pentru care va recruta personal suplimentar sau va achizitiona o companie locala. "Pretul este mai putin important, calitatea oamenilor conteaza", a declarat Nicolaescu.
El a mai spus ca FSC va putea participa astfel la licitatiile pentru integrare de sisteme, dar nu intentioneaza sa concureze cu jucatori traditionali precum S&T sau Forte Business Services (parte a grupului german Siemens). "Ne vom pozitia similar cu IBM, spre solutii/servicii high-end", explica Nicolaescu.
Vanzarile de PC-uri ale Fujitsu Siemens Computers in Romania in al treilea trimestru calendaristic al anului au atins 31.563 unitati, iar cota de piata a fost de 11,4%, in crestere cu 127,2% comparativ cu acelasi interval al anului 2007, conform datelor IDC citate de FSC Romania.
Pe segmentul desktopuri, FSC a vandut 20.866 de unitati si a atins o cota de 13,9%.
"In anul calendaristic 2009, desktopurile si laptopurile vor genera 40-50% din afacerile noastre, 20-30% vor genera serverele, iar restul serviciile IT. Sectorul privat ne va aduce 50% din venituri, insa dorim ca ponderea acestuia sa urce la 70%", a aratat Nicolaescu.
Compania a lansat saptamana trecuta noua linie de sisteme desktop si laptop Esprimo, care se adreseaza segmentul intreprinderilor de dimensiuni medii. Printre sistemele nou lansate se numara si un mini-PC similar cu Mac Mini care se poate atasa direct pe spatele unui monitor FSC.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO