Business Internaţional

Francezii de la Renault vor sa transforme modelul Twigo intr-o masina cu personalitate

Francezii de la Renault vor sa transforme modelul Twigo intr-o masina cu personalitate

Campania de promovare a modelului Twingo face parte dintr-un plan mai vast al Renault de a-si schimba imaginea

15.10.2008, 17:14 35

Pe multe site-uri din Franta se gaseste de cateva zile un link ce face trimitere catre un alt site numit "Trebuie sa ai 18 ani ca sa intri", ce contine un avertisment - pe un fundal roz, ca desprins dintr-un budoar - conform caruia site-ul "contine imagini pentru adulti".

Oricine se astepta insa sa primeasca imagini destinate adultilor este pe punctul de fi dezamagit. Cei care acceseaza link-ul vor fi trimisi pe un site ce promoveaza Twigo, o masina a francezilor de la Renault, ce doreste sa creeze impresia de masina cu putere de caracter.
Twingo este expusa curiosilor odihnindu-se pe o serie de asternuturi de matasuri roz si rosii. O fereastra apare si intreaba: "Twigo vrea sa vorbeasca cu tine, accepti?". Ce urmeaza este o invitatie chiar mai atragatoare: "Vino, vreau sa te vad!".
Campania, neconventionala si nu putin riscanta pare sa fie menita sa sparga tiparele noilor trenduri, o piata a automobilelor paralizata si o schimbare de situatie amenintatoare in Europa. Vanzarile de automobile ar putea suferi si mai mult daca se vor inaspri si mai puternic conditiile de creditare din cauza actualei crize financiare.
Renault spera ca site-ul, impreuna cu campania difuzata atat la televizor, cat si in presa scrisa va transforma acea masina mica si economica - si deloc spectaculoasa - intr-un model sexy.
Campania face parte dintr-un plan mai vast al Renault de a-si schimba imaginea. Twigo este genul de masina ce se adreseaza cumparatorilor "neinitiati", ce isi cumpara pentru prima data o masina, iar Renault spera ca acest tip de promovare ar putea ajuta compania la capitolul loialitate in randul consumatorilor in ceea ce priveste brandul, in special in randul tinerilor. Vanzarile Twingo au urcat cu 17% in septembrie, aceeasi luna cand a fost demarata campania.
Cele doua reclame TV ale Renault, a caror difuzare a inceput la jumatatea lui septembrie, afiseaza momente ciudate din viata unei familii. Intr-una dintre ele, un barbat tanar conduce un Twingo negru noaptea, in masina fiind alaturi de prietenii sai. El il vede pe tatal sau - costumat ca un travestit - intrand intr-un club de noapte. Fiul pare socat initial.
Momentul de tensiune este depasit rapid. "Salut, tata!", striga fiul vesel, "Poti sa ne iei si pe noi cu tine?"
Sloganul reclamei este unul potrivit: "Traim in timpuri moderne", sugerand ca lumea Twingo este amuzanta, libertina si impacata cu ea insasi.
Reclama reprezinta un nou inceput pentru Renault, care este cunoscut pentru ca produce masini economice pentru cei din clasa de mijloc din Europa. Producatorul de masini a avut pentru mult timp o imagine de producator intelept, chiar anost.
Masinile Renault sunt "un pic prea sigure si asa sunt si eu", spune Jay Nagley, manager al Spyder Automotive, o companie de consultanta in domeniul auto cu sediul la Londra.
"Masinile lor sunt perfect logice", mai spune el. "Ei mai trebuie insa sa lucreze la partea emotionala, in conditiile in care unii dintre competitorii lor au putut sa le imbine pe amandoua."
Pentru a solutiona aceasta problema, directorul executiv al Renault, Carlos Ghosn, l-a angajat anul trecut pe Stephen Norman, ca director de marketing la nivel global.
Norman, care inainte a condus sectia de marketing la nivel global la compania italiana Fiat, apoi o scurta perioada de timp a preluat aceeasi functie in cadrul Volkswagen in Germania, crede ca Renault isi poate urca vanzarile daca ii seduce si se joaca cu consumatorii.
El paseste astfel pe urmele competitorilor sai, Fiat, care a creat modelul retro 500, si Mini-urile de la BMW, ambele construind branduri puternice cu design retro si cu o strategie de marketing potrivita.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO