Business Internaţional

Ford aduce un sef nou la Volvo

04.09.2008, 19:59 20

Compania Ford isi intareste controlul asupra singurului sau brand european, Volvo, prin alegerea primului director executiv din afara Suediei, scrie Bloomberg. Stephen Odell a fost numit in functia CEO al Volvo, brand care si-a redus vanzarile pe cea mai mare piata a sa - cea din SUA - de cand a fost preluata de Ford. Contrar evolutiei Volvo, Lexus, divizia de lux a Toyota Motor si BMW si-au sporit volumul vanzarilor pe piata din SUA cu mai mult de 75%. Odell, nascut in Marea Britanie, este cel de-al patrulea presedinte al Volvo de cand Ford a achizitionat divizia de masini a companiei Volvo in 1999, pentru suma de de 6,43 mld. dolari (4,43 mld. euro). "Trebuie sa gaseasca o cale prin care sa faca din Volvo un brand popular din nou", a declarat Aaron Bragman, analist auto la compania Global Insight. Vanzarile Volvo de pe piata SUA au atins un maxim de 139.384 de masini si camioane in 2004. Anul trecut, volumul vanzarilor a scazut la 106.000 de unitati, cu 10.000 de unitati mai multe decat a vandut in anul 1999, cand fostul director executiv al Ford, Jacques Nasser, a achizitionat Volvo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO