Business Internaţional

Fondul de investitii PPF face cafenele pentru cititori

17.05.2009, 16:44 12

In lupta cu criza, un publisher ceh a decis sa inaugureze patru cafenele unde oamenii obisnuiti pot interactiona cu jurnalistii si beneficiaza de servicii speciale de internet.

Cateva cafenele care urmeaza sa se deschida luna viitoare in Cehia intentioneaza sa ofere clientilor care le frecventeaza servicii mult mai specializate decat binecunoscuta cafea, scrie The New York Times.
In timp ce isi savureaza bauturile, vizitatorii acestora vor avea posibilitatea sa navigheze pe Internet, vor fi ajutati sa isi construiasca profilul personal pe retelele sociale online sau chiar vor putea vorbi cu jurnalistii care lucreaza in camera alaturata.
Asa-numitele „cafenele cu jurnalisti" fac parte dintr-un nou proiect care vrea sa puna in aplicare conceptul de jurnalism la nivel local, pentru a reface legatura dintre ziaristi si cititori sau cei care lucreaza in publicitate. Proiectul urmareste sa orienteze atentia oamenilor de presa in special pe problemele cu care se confrunta comunitatile mici si sa ii convinga sa nu se mai concentreze atat de mult pe subiectele de interes mondial sau national.
Publicatiile la nivel local au inceput sa devina tot mai numeroase in Europa si in America de Nord, pe masura ce majoritatea ziarelor incearca sa gaseasca diverse formule de supravietuire in fata crizei.
Insa planul pus la punct in Cehia, un proiect elaborat de firma de investitii PPF Group, merge extrem de departe in incercarea de a-i conecta pe jurnalisti la comunitatile pe care le deservesc.
„Nu exista optiunea de a inchide usa" intre spatiul destinat cafenelelor si redactiile de stiri adiacente, a declarat Roman Gallo, director de strategii media al PPF, care a precizat ca „cititorul poate simti astfel ca intra in contact direct cu editorul si chiar ii poate transmite tot ceea ce doreste".
„Pozitia pe care o ocupa jurnalistii in cadrul proiectului nu este doar una de observator si redactor, ei avand posibilitatea de a-i ajuta pe oamenii obisnuiti sa aiba acces la niste instrumente care sa le permita sa realizeze ceva pentru comunitatea in care traiesc", potrivit lui Gallo.
Cehia a reusit sa aiba abia in ultimele doua decenii o presa libera, insa ziarele din regiune nu au fost imune la presiunile cu care s-a confruntat in general industria media pe pietele mai dezvoltate, dar cei de la PPF Group, o companie cu sediul in Amsterdam care detine divizii bancare, de asigurari si de media in state din Europa Centrala si de Est, au descoperit o oportunitate pe piata.
„In timp ce toti cei din industrie sunt nevoiti sa isi inchida companiile, noi am ales sa ne extindem", a afirmat Gallo. Pentru moment, conducerea PPF a decis sa realizeze investitii cat mai mici in proiect, de pana la 10 mil. euro, potrivit lui Gallo.
PPF intentioneaza sa publice si sa sustina financiar sapte ziare locale saptamanale si aproximativ 30 de site-uri care se vor adresa cititorilor din patru regiuni distincte ale Cehiei. Cafenelele care vor fi lansate luna viitoare sunt situate in patru orase cehe importante: Olomouc, Usti, Teplice si Komeriz si, impreuna cu publicatiile si site-urile, vor aparea pe piata sub numele „Nase Adresa" (in traducere, „adresa noastra") urmat de denumirea fiecarui oras in care activeaza.
Ziarele online si site-urile web au in general succes pe piata, a afirmat Gallo, precizand ca principalul scop al proiectului este acela de a aduce scoruri similare pentru publicatiile tiparite la nivel local din Cehia, urmand ca ideea sa fie extinsa, probabil, si in alte state din Europa Centrala si de Est.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO