Business Internaţional

Fiica model a premierului francez a ajuns celebra in lumea modei

02.03.2007, 20:55 22

In lumea modelling-ului exista povesti despre printi si cersetori si exista si o poveste despre Marie de Villepin, scrie The Wall Street Journal.
Fiica de 20 de ani a primului-ministru francez Dominique de Villepin este noua imagine a celui mai recent parfum al casei de moda Givenchy, "Angel ou Demon" (Inger sau Demon). Iar recent putea fi vazuta defiland pe podiumul saptamanii modei de la Milano, reprezentand brandul italian Krizia.
Casele de moda spun ca atractia domnisoarei De Villepin tine de look-ul ei aristocratic.
Este inalta, are 1,8 metri, are pometi inalti, buze voluptuoase si un mers care denota siguranta de sine. Numele sau celebru face parte din farmecul personal, desi ea a incercat pentru multa vreme sa il tina secret. Inca lucreaza cu pseudonimul Marie Steiss, cu toate ca presa a dezvaluit numele sau adevarat cu ceva timp in urma.
Numele patrician distinct care o face pe De Villepin sa devina un fenomen al modei este calcaiul lui Ahile al tatalui sau. Un diplomat de cariera, poet si biograf al lui Napoleon, De Villepin a fost zeflemisit in media franceza cand a fost numit sef al guvernului de centru dreapta acum doi ani fara a organiza alegeri.
Felul neindemanatic al lui Villepin de a rezolva problemele principale legate de forta de munca au fost inca de atunci motiv de reliefare a formatiei sale detasate, de inalta clasa. Iar dupa aceasta performanta lipsita de stralucire ca prim-ministru, Villepin nu va mai candida la viitoarele alegeri.
Si acest lucru este foarte bun pentru cariera domnisoarei Villepin pentru ca isi poate promova in sfarsit cariera in modeling fara sa se gandeasca ca acest lucru i-ar putea afecta cariera politica a tatalui sau.
"Exista mai putina presiune pe umerii tatalui meu deoarece nu va candida la alegerile prezidentiale, asa ca am ales o agentie in Paris", a declarat fiica premierului. Villepin nu a facut niciun comentariu. "Am facut tot ce am putut pentru ca ea sa-si schimbe parerea", a spus Villepin in octombrie, potrivit agentiilor de presa. "Dar se pare ca nu si-a schimbat hotararea si chiar e talentata."
"Franta nu este o democratie adevarata", a spus Philippe Maniere, sef al Institut Montagne, un think thank economic si politic. In absenta unei monarhii reale, politicienii de elita precum Villepin joaca rolul de nobil, spune el.
Primul-ministru, al carui nume intreg este Dominique Marie Fran?ois Rene Galouzeau de Villepin, provine dintr-o familie din Burgundia secolului al XIII-lea. Istoricii spun ca familia Villepin nu are cu adevarat sange albastru, dar ca Regele Louis al XVI-lea i-a acordat titlul nobiliar, identificat in Franta prin "de", cu putin timp inainte de Revolutia Franceza.
Astazi familia Villepin este un tablou al aristocratiei moderne. Barbatul cu ochi albastri si parul alb, Villepin, in varsta de 53 de ani, mai inalt decat ceilalti politicieni francezi, este intotdeauna impecabil imbracat, este poliglot si are un antrenor personal. Eleganta sa sotie, Marie-Laure Le Guay, este foarte des fotografiata la show-urile de moda. Fiul lor de 18 ani, Arthur, a cochetat de asemenea cu moda.
Parintii domnisoarei Villepin au scolit-o intr-un stil de viata elitist. S-a nascut la Washington si a trait zece ani in SUA, India si Venezuela, locuri in care tatal sau lucra ca diplomat.
Si-a facut debutul in societatea franceza in cadrul unui bal ce a avut loc la Hotel de Crilon acum cinci ani. Cand tatal sau era ministru de externe in perioada 2002-2004, Marie studia economia si managementul in Paris, pregatindu-se pentru o cariera in domeniul bancar.
Dar Gilles Bensimon, un faimos fotograf si director de creatie international al revistei Elle si care il cunostea pe Villepin de ani de zile, si-a amintit ca atunci cand Marie era mai tanara isi dorea sa devina actrita sau model.
Cand domnisoara Villepin a fost vazuta primbandu-se pe langa Place Vendome din Paris de un cautator de talente, ea a renuntat la studii si a plecat la New York. "Intotdeauna am facut ce mi-au zis parintii, dar imi dadusem seama ca o astfel de viata nu era pentru mine", a spus ea.
La inceput, Marie a incercat sa se descurce pe cont propriu, fara sa se bazeze pe numele sau celebru. Ea spune ca ii era teama ca marile case de moda o vor vedea ca pe fetita rasfatata a tatei care nu a fost nevoita sa munceasca din greu. "Ei cred ca traiesc intr-o lume care ramane pe loc, ca trec de la o petrecere la alta si ca ma comport exact ca Paris Hilton", a spus ea. "Eu nu sunt deloc asa."
In New York ea s-a mutat intr-un apartament in cartierul Chelsea din Manhattan cu alte cinci fete si a adoptat pseudonimul Steiss.
Dar anonimatul nu a durat mult. In septembrie 2005, la doar cinci luni dupa ce a ajuns la New York, revista Elle din Franta a publicat un articol cu domnisoara Villepin in rochii haute-couture ale caselor de moda Valentino, Giorgio Armani sau Givenchy. Articolul era intitulat "Fiica model."
Bensimon, care a facut pozele, spune ca
i-a indemnat pe editorii Elle sa nu publice adevaratul nume al tinerei. "Mi-era teama ca s-ar fi putut crea o impresie neplacuta despre ea. Dar pana la urma numele ei a fost publicat", spune el.
Executivii Givenchy pretind ca nu stiau adevarata identitate a domnisoarei Villepin cand a aparut la castingul pentru "Ange ou Demon" la sfarsitul lui 2005, dar au aflat acest lucru in timpul probei. Presedintele Parfums Givenchy, Alain Lorenzo, spune ca era in cautarea unui look mai rafinat dupa ce Liv Tyler jucase rolul americancei energice care purta o palarie de cowboy in campania din 2003 pentru parfumul "Very Irresistible".
"Modul in care isi expune trupul este unul foarte sofisticat", spune Lorenzo, care a semnat un contract de patru cu ani cu Villepin.
Contractele pentru promovarea parfumurilor sunt dintre cele mai rentabile din industria modelingului si aduc mai multa expunere decat participarea sezon de sezon la prezentarile de moda. Dupa ce a fost lansat anul trecut pe piete ca Franta, Marea Britanie sau SUA, Villepin planuieste sa se extinda si mai mult incepand din septembrie. Villepin va filma in curand si o campanie televizata pentru parfum.
De cand identitatea domnisoarei Villepin a fost dezvaluita, ofertele au inceput sa fie din ce in ce mai numeroase. Printre prezentari
s-au numarat cele ale casei de moda Diane von Furstenberg, Givenchy si Krizia. Deocamdata pregateste o prezentare de moda pentru luna octombrie care va avea loc dupa alegerile prezidentiale. "Aveti grija!", a exclamat ea, la o ciocolata calda si un suc de fructe la Cafe de Flore.
"Am renuntat la tot, la trecutul meu si la studiile mele", spune ea, "pentru a face un lucru pentru care nu prea ai nevoie de creier."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO