Business Internaţional

Fiat schimba managementul ca sa revina pe profit

22.09.2005, 18:46 16

Reprezentantii Fiat au hotarat in cursul zilei de ieri noi schimbari in randul conducerii grupului, relateaza Financial Times.

Aceste miscari reprezinta cele mai recente schimbari din cadrul procesului de restructurare initiat de directorul executiv Sergio Marchionne, prin care se doreste revenirea la profit a companiei in anul 2007.

In urma acestor modificari ale staff-ului administrativ, fostul sef de la Rolls-Royce, Karl Heinz Kalbfell, a pierdut din sarcinile de conducere de la Alfa Romeo, ramanand director executiv doar pentru Maserati. Acesta a detinut pana acum functia de conducere asupra strategiei de dezvoltare a unitatilor sport Maserati-Alfa Romeo.

Antonio Baravalle este noul sef al Alfa Romeo dupa o scurta perioada in care s-a ocupat de dezvoltarea brandului Lancia, marca Fiat cu cel mai mare ritm de crestere preluata de Olivier Francois.

Francois s-a alaturat luna aceasta grupului Fiat dupa o lunga perioada de colaborare cu Peugeot Citroen.

"Noile numiri fac parte din strategia de imbunatatire a profilului productiv si organizational al grupului, bazata pe responsabilizarea oamenilor si cresterea vitezei in procesul de luare a deciziilor", a declarat Marchionne intr-o declaratie oficiala.

Stefan Kletter, care pana acum a avut sarcina de a imbunatati calitatea Fiat, va prelua responsabilitati in activitatea de producere de noi modele auto.

Lorenzo Sistino, seful diviziei de camioane, devine director general al departamentului de vanzari, in timp ce relatia cu clientii, segment slab dezvoltat la Fiat, va fi preluata de Mauro Veglia, fost reprezentant Iveco.

Aceste rotatii la nivelul administrativ al grupului Fiat reprezinta o noua etapa in procesul de redresare in urma situatiei din ultimii ani.

Astfel, in urma cu o luna, administratorul delegat al Fiat, Sergio Machionne, anunta aparitia pe piata a 20 de modele noi, dintre care trei versiuni imbunatatite ale unor modele mai vechi.

Investitia se ridica la 18 miliarde de euro, dintre care 10 miliarde pe partea de auto, iar 4 miliarde de euro vor fi destinate cercetarii si dezvoltarii.

Noul conducator al grupului italian lanseaza astfel o noua provocare ale carei rezultate se vor vedea peste cativa ani.

Totusi, compania a inregistrat in ultimul timp un trend ascendent al rezultatelor financiare.

La sfarsitul lunii iulie a acestui an, in momentul prezentarii rezultatelor pe al doilea trimestru al 2005, Marchionne a demonstrat ca are capacitatea de a gestiona corespunzator situatia financiara a companiei.

In aceasta perioada, pierderile companiei producatoare de masini s-au redus de la 246 de milioane de euro la 88 de milioane de euro, in ciuda scaderii vanzarilor cu 4,8 puncte procentuale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO