Business Internaţional

Fenomenul Fake News: Departamentul de stat al SUA spune că Rusia cheltuie cel puţin 500 de milioane de dolari pe an pentru campanii media de dezinformare

Fenomenul Fake News: Departamentul de stat al SUA spune...

Autor: Alex Ciutacu

18.10.2017, 18:54 263

Wall Street are un mod foarte simplist de a pune preţ pe giganţii din social media: numărul de utilizatori care le văd reclamele. Această măsurătoare a propulsat evaluările companiilor Facebook sau Twitter „până la stratosferă”, dar este posibil ca acest sistem să nu mai funcţioneze, potrivit Quartz.

Milioane de conturi false de Facebook şi de Twitter care împrăştie dezinformare devin o prioritate pentru legiuitori iar opinia publică începe să critice companiile. Atât liberalii cât şi conservatorii denunţă complicitatea companiilor cu privire la propaganda rusească şi nu numai. După dezvăluirea companiei Twitter, referitoare la interferenţele Rusiei, senatorul Mark Warner lansează o avertizare pentru companie. Dezvăluirea arată că au fost descoperite doar 22 de conturi false, comparativ cu 450 de conturi false, cu legături ruseşti, descoperite la Facebook.

„Sincer, cred că ei nu înţeleg cât de serioasă este problema asta”, spune senatorul Mark Warner.

Conturile false au cultivat dezbinări în democraţiile vestice. Departamentul de stat al Statelor Unite ale Americii spune (pdf), că Rusia cheltuie cel puţin 500 de milioane de dolari anual pe infrastructură media menită să cultive dezinformare şi contra-campanii de-a lungul Uniunii Europene şi pe toată suprafaţa Statelor Unite. Cercetătorii din domeniul securităţii sunt de acord că atacurile coordonate prin intermediul platformelor de social media, care au în spate influenţă rusească, au ţintit alegerile prezidenţiale din Franţa şi pe cele din Statele Unite, de anul trecut, în timp ce grupuri locale de ură hărţuiesc jurnalişti, activişti şi alţii.

Pentru a putea reduce gradul de dezinformare şi de violenţă online trebuie, în parte, să curăţăm Twitter-ul şi Facebook-ul de „troli”, roboţi şi huligani. Instrumentele există pentru a realiza mai mult decât au realizat platformele până acum în această privinţă, susţin cercetători precum Emilio Ferrarae, cercetător în domeniul hi-tech pentru University of Southern California.

Companiile ar putea să genereze algoritmi prin care să elimine milioane de conturi false, şi să angajeze oameni pentru a putea restaura conturile legitime care au fost raportate şi închise de către alte conturi false. Facebook a anunţat recent că va angaja 1.000 de contractori pentru a gestiona mai bine reclamele din cadrul reţelei de socializare.

Îndepărtarea conturilor false ar putea scădea numărul total de utilizatori, cel puţin temporar, dar efectul ar putea fi o mai mare încredere în reţea, generând pentru analişti un grad mai ridicat de înţelegere asupra tipologiilor de persoane care chiar folosesc platformele de social media.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO