Business Internaţional

Facebook Papers: Presa internaţională dezvăluie zeci de întâmplări bazate pe documentele publicate de un whistleblower

Înainte de Facebook, Frances Haugen a lucrat ca product manager la Pinterest, Yelp şi Google

Înainte de Facebook, Frances Haugen a lucrat ca product manager la Pinterest, Yelp şi Google

Autor: Eduard Ivanovici

25.10.2021, 16:22 564

Un consorţiu de 17 organizaţii media din Statele Unite a declarat că a revizuit documentele interne obţinute de avertizorul de integritate (whistleblower) Frances Haugen, potrivit Business Insider.

Rapoartele abordează o lungă serie de probleme din cadrul gigantului american, de la nivelul tot mai mic de popularitate din rândul adolescenţilor, la abilitatea companiei de a combate discursurile care incită la ură şi atitudinea vis-a-vis de anumiţi politicieni.

Facebook Files şi „trădarea democraţiei”: Un avertizor de integritate acuză platforma că ar fi contribuit la invazia Capitolului SUA din ianuarie

Unele dintre documentele evaluate de organizaţiile de presă au fost raportate anterior de The Wall Street Journal.

Ce scrie presa internaţională despre informaţiile publicate astăzi:

 
  • Bloomberg şi The Verge relatează că Facebook şi-a pierdut din abilitatea de a atrage adolescenţi şi încearcă cu disperare să recaptureze piaţa
 
  • Financial Times transmite că angajaţii Facebook i-au solicitat echipei de management să nu facă excepţii de moderare pentru politicieni şi celebrităţi
 
  • The New York Times arată pe baza scurgerii de informaţii că Facebook a luat în considerare eliminarea butoanelor de „like” şi „share”
 
  • The Washington Post a citat trei surse care au declarat că Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, şi-a dat acordul cu privire la cererile de cenzurare ale guvernului vietnamez
 
  • Conform Politico, documentele arată că Facebook a efectuat studii pe baza nivelului de dominaţie pe care îl exercită asupra pieţei
 
  • Associated Press spune că documentele scot la iveală lipsa de moderare în mai multe limbi din interiorul platformei, problema afectând eliminarea conţinutului care instigă la ură şi terorism
 
  • NBC abordează discuţiile interne şi aparenta deziluzie a anumitor angajaţi, care se întreabă dacă firma a luat măsurile potrivite în ceea ce priveşte dezinformarea şi hate speech-ul
 

Frances Haugen, fost product manager al diviziei Facebook de combatere a dezinformării civice, a confirmat la începutul lui octombrie că este surse unei controversate serii de documente, în contextul în care devenise „tot mai alarmată de alegerile companiei”, care pune „profiturile înaintea siguranţei publice, riscând astfel vieţile oamenilor”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO