Business Internaţional

EMI planuieste sa cumpere pachetul majoritar de la Warner Music

26.02.2003, 00:00 12

AOL Time Warner poarta discutii preliminare privind vanzarea pachetului majoritar detinut la casa de discuri Warner Music, care ar putea fi preluat de grupul britanic EMI, intr-o tranzactie evaluata intre 3 si 4 miliarde de dolari, informeaza Wall Street Journal Europe.
Desi discutiile se afla inca in faze incipiente si afacerea este departe de a fi finalizata, acestea sunt cele mai promitatoare semnale de pana acum ca indelung anticipata consolidare a industriei muzicale ar putea sa aiba loc in viitorul apropiat. Grav afectate de declinul vanzarilor, in special datorita pirateriei de pe Internet, o parte din marile case de discuri sunt implicate intr-o elaborata strategie de gasire a unui partener potrivit. Multe dintre discutiile purtate intre marile companii din industria muzicala s-au axat pe modalitatile de a face economii prin asocierea in echipe comune in sectoare cum ar fi marketingul si distributia.
EMI, despre care multa vreme s-a crezut ca se afla pe pozitia de a fi preluata deoarece este singura mare companie independenta din industria muzicala dar si cea mai slaba, a surprins pe toata lumea preluand initiativa cu propunerea de a cumpara mai degraba decat sa fie cumparata. Se pare ca in cazul AOL Time Warner, EMI ar putea sa gaseaca un partener doritor sa vanda, mai ales ca directorul executiv al AOL, Richard Parsons are ca prioritate reducerea datoriilor imense acumulate de gigantul media.
Din asocierea lui Warner cu EMI ar putea rezulta o companie cu o cota de 22% din piata americana a lansarilor noi, mult mai mica decat cea detinuta de catre Universal Music, de la Vivendi Universal, care este leaderul pietei cu o cota egala cu aproximativ o treime din piata muzicii, conform informatiilor furnizate de Nielsen SoundScan. Totusi, la nivel global, combinatia Warner-EMI este aproape pe picior de egalitate cu Universal.
Printre cei mai mari artisti editati de EMI se numara Norah Jones si Robbie Williams, in timp ce catalogul Warner contine nume sonore precum Kid Rock, Madonna si Missy Elliott.
Surse apropiate celor doua companii au  declarat, in luna ianuarie, ca EMI discuta "neoficial" cu rivalul american Warner Music, pentru a pune bazele unei relatii de colaborarea in domeniu. Cei doi producatori au incercat sa fuzioneze, in urma cu trei ani, dar autoritatile europene de reglementare a regimului concurentei au blocat acest proiect.
Potrivit reprezentantilor EMI, casa britanica de discuri a abordat si rivalul BMG, din cadrul trustului media german Bertelsmann. Ca si in cazul Warner Music, Comisia Europeana s-a opus fuziunii dintre cele doua companii. 
Producatorii din industria muzicala, precum EMI, Warner Music si BMG, sunt nevoiti sa isi aleaga parteneri din randul grupurilor rivale, pentru a traversa cea mai grava criza a industriei de profil din ultimele decenii. Comisia Europeana s-a opus celor doua proiecte de fuziune propuse de EMI, indicand ca nu va ingadui asocierea a doua dintre cele cinci mari case de discuri din lume.
Cu toate acestea, o serie de analisti au apreciat ca autoritatile ar putea ingadui astfel de proiecte, in viitor, dat fiind declinul recent inregistrat de industria muzicala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO