Business Internaţional

Efectele crizei creditelor au ocolit magazinele de bijuterii de pe Bond Street

16.06.2008, 19:05 18

In fiecare dimineata, cu mult inainte de deschiderea magazinului, o echipa de curatenie vine si spala geamurile enorme ale Graff Diamonds de pe Bond Street in Londra. Langa echipele de curatenie, doi oameni imbracati in negru stau de paza in fiecare zi, scrie International Herald Tribune.
In timp ce super-bogatii lumii continua sa se imbogateasca, ei cauta pietre pretioase tot mai rare, iar magazinele de lux, printre care se numara Graff, Leviev, Moussaieff, Harry Winston si Chatila, abia asteapta un nou val de clienti in aceasta vara.
"Oamenii proaspat imbogatiti cauta noi comori cu care sa se mandreasca", a declarat Fiona Spence, marketing manager la Graff. Printre clientii lor se numara celebritati ca Oprah Winfrey, miliardarul Philip Green si Donald Trump.
Bond Street si-a primit numele dupa Sir Thomas Bond, un bun prieten al regelui Carol al II-lea, un monarh hedonist, care a domnit in Anglia secolului 17.
Celebra strada inca atrage personalitatile cu sange albastru, iar notorietatea sa este legendara. In ceea ce priveste bijuteriile de valoare, antichitatile si obiectele de arta, moda si alte accesorii ale vietii de lux, Bond Street este de neegalat. In ziua de azi, Bond Street este ultimul test pentru cei mai bogati oameni ai planetei. Bijutierii afirma ca cei mai multi cumparatori, peste trei sferturi, sunt de alta nationalitate decat britanici.
In mijlocul crizei creditelor, unii cumparatori din domeniul imobiliar si investitii poate ca au renuntat la achizitionarea de bijuterii. Cu toate acestea, cererea creste tot mai rapid datorita dezvoltarii fara precedent a elitei antreprenoriale de pe pietele emergente, incepand cu tarile care dispun de resurse naturale valoroase, printre care se numara Roman Abramovici sau Oleg Deripaska.
Perioada cuprinsa intre lunile iunie si septembrie este cea mai activa din punct de vedere al cumparatorilor de bijuterii scumpe, deoarece in aceasta perioada, familiile arabe foarte bogate fug de caldura din tarile natale si vin la cumparaturi in Europa.
Graff, care are 30 de magazine in intreaga lume, detine circa 60% din cota de piata a bijuteriilor cu diamante galbene, foarte la moda printre femeile din Rusia. Vitrinele magazinelor Graff sunt ticsite cu combinatii stralucitoare de diamante albe si galbene, dar si cu bijuterii din smarald si rubine. Fondatorul Laurence Graff este cunoscut in lumea iubitorilor de diamante ca fiind un cumparator pretentios, care achizitioneaza doar cele mai bune piese pentru bijuteriile sale. Anul acesta, in cadrul unei licitatii Sotheby's de la Geneva, Graff a platit 5,2 milioane de franci elvetieni (4,93 mil. dolari) pentru un diamant albastru de 3,73 carate.
Daca se poate spune ca magazinele de bijuterii simt in vreun fel efectele crizei globale, este mai degraba vorba de oferta, si nu de cerere. "Materialele vin in aceleasi cantitati de acum cativa ani, in timp ce numarul cumparatorilor a crescut considerabil", a declarat Alisa Moussaieff, proprietara lantului cu acelasi nume.
Cu toate acestea, un mare numar de clienti fideli au fost nevoiti sa renunte la achizitionarea produselor de lux.
Bancherii si managerii fondurilor de investitii din Londra au inceput sa stranga cureaua, iar clientii mari din Statele Unite au devenit si ei o raritate pe Bond Street. "Americanii au ramas mult in urma fata de alti cumparatori si vin mult mai rar pe la noi. De asemenea, oamenii care vin sa isi repare bijuteriile la noi sunt tot mai putini", a declarat Stanley Lester, sales manager la Bentley & Skinner.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO