Business Internaţional

Economia Germaniei este pe drumul cel bun, însă călătoria va fi lungă. Virusul a lovit constructorii auto germani într-o perioadă în care aceştia resimţeau deja impactul temerilor privind poluarea, exacerbate de scandalul Dieselgate

Economia Germaniei este pe drumul cel bun, însă...

Autor: Catalina Apostoiu

07.08.2020, 00:05 491

În cea mai mare economie a Europei, cea germană, comenzile industriei au consemnat o revenire puternică în iunie, numărul persoanelor înscrise în programul de şomaj parţial este în scădere, constructorii auto se redresează, iar sectorul serviciilor a revenit pe creştere. Totuşi, călătoria către revenire este aşteptată să fie una de durată şi plină de obstacole.

Comenzile fabricilor germane şi-au revenit într-un ritm record în iunie, semn că industria celei mai mari economii europene revine puternic în acţiune după relaxarea restricţiilor antiepidemiologice, scrie Financial Times.

Comenzile au urcat cu 27,9% faţă de mai, după ce au înregistrat un declin record după volume în aprilie.

Avansul din iunie a fost cel mai puternic de la începerea măsurătorilor în 1991 şi de aproape trei ori mai mare decât cel din mai.

Totuşi, comenzile s-au menţinut cu 11,3% sub nivelul din februarie 2020, evidenţiind terenul care rămâne de recuperat până la o redresare completă de pe urma pandemiei.

Numărul nemţilor incluşi în programe de şomaj tehnic a scăzut pentru a doua lună consecutiv la 5,6 milioane, relevă un raport recent al institutului Ifo, semn că activitatea economică îşi revine după măsurile de carantină, potrivit Reuters. Totuşi, estimarea Ifo maschează divergenţe considerabile între sectoare, unele dintre acestea înregistrând în continuare creşteri importante ale numărului de persoane înscrise în astfel de programe.

Un al semn pozitiv este reprezentat de evoluţia pieţei auto germane. Înmatriculările noi au scăzut cu doar 5% în iulie, după ce se prăbuşiseră cu 61% în aprilie, notează Deutsche Welle.

Totuşi, este în continuare prea devreme pentru a determina dacă redresarea vânzărilor este una temporară sau nu, aată Emmanuel Bulle, de la Fitch Ratings. Dacă cererea este generată de consumatori care şi-au amânat probabil achiziţiile auto pe fondul carantinei, atunci redresarea ar putea stagna după realizarea achiziţiilor respective, spun experţii.

Virusul a lovit constructorii auto germani într-o perioadă în care aceştia resimţeau deja impactul temerilor privind poluarea, exacerbate de scandalul Dieselgate, al cererii mondiale slăbite, tarifelor mai mari generate de tensiunile comerciale dintre SUA şi China şi tranziţiei costisitoare către autovehicule electrice şi autonome.

„Este cea mai gravă situaţie la care am asistat în industria auto sau economie ca întreg în ultimii aproximativ 100 de ani“, remarcă Ferdinand Dudenhoffer, director Center Automotive Research din Duisburg, adăugând că nu se aşteaptă ca industria să revină la nivelurile de dinaintea crizei în următorii cel puţin 6 ani.

Şi sectorul serviciilor a dat semne de revenire în iulie, relevă indicele PMI al IHS Markit, potrivit Reuters.

„După un declin record de 10,1% în T2, estimăm o creştere a PIB-ului german de 6% în trimestrul trei, dar nu ne putem aştepta la o revenire la nivelurile de dinaintea crizei înainte de 2022“, arată Phil Smith, economist Markit.

 

Ferdinand Dudenhoffer, director la Center Automotive Research din Duisburg

Este cea mai gravă situaţie la care am asistat în industria auto sau economie ca întreg în ultimii aproximativ 100 de ani.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO