Business Internaţional

După o aşteptare de un sfert de secol şi costuri de miliarde de euro, Germania are o linie ferată de mare viteză între Berlin şi München

Pentru construirea recent inauguratei linii de cale ferată de mare viteză Berlin - München nemţii au aşteptat 25 de ani şi au cheltuit din portofelele lor zece miliarde de euro, scrie Deutsche Welle. Acesta a fost ultimul „Proiect de transport pentru unitate al Germaniei“.

Din 10 decembrie, timpul de călătorie între cele două oraşe este redus cu două ore, la mai puţin de patru ore. Până la finalizare, proiectul a fost ameninţat de mai multe ori cu închiderea din cauza costurilor în continuă creştere. Operatorul feroviar Deutsche Bahn speră să facă ruta mai atractivă pentru pasageri decât sunt zborurile low-cost şi transportul cu autobuzul.

În prezent, transportul pe cale ferată reprezintă 20% din călătoriile pe această rută. Compania vrea să majoreze cota la 50%. Pentru această cale ferată au fost construite peste 300 de poduri de cale ferată şi 170 de poduri rutiere. Jumătate din ea trece prin subteran sau prin văi. Trenurile pot circula prin tuneluri cu viteze de 300 de kilometri pe oră.

De trei ori pe zi, un tren expers de tipul ICE „Sprinter“ va circula în ambele direcţii. Pentru ca acest lucru să fie posibil, Deutsche Bahn a trebuit să facă cea mai mare nodificare de program din istoria sa: o treime din cursele pe distanţă lungă sunt afectate. O călătorie între Berlin şi München costă până la 150 de euro, cu 13% mai mult faţă de preţul de până acum

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.