Business Internaţional

După o aşteptare de un sfert de secol şi costuri de miliarde de euro, Germania are o linie ferată de mare viteză între Berlin şi München

După o aşteptare de un sfert de secol şi costuri de...

Autor: Bogdan Cojocaru

13.12.2017, 00:00 1527

Pentru construirea recent inauguratei linii de cale ferată de mare viteză Berlin - München nemţii au aşteptat 25 de ani şi au cheltuit din portofelele lor zece miliarde de euro, scrie Deutsche Welle. Acesta a fost ultimul „Proiect de transport pentru unitate al Germaniei“.

Din 10 decembrie, timpul de călătorie între cele două oraşe este redus cu două ore, la mai puţin de patru ore. Până la finalizare, proiectul a fost ameninţat de mai multe ori cu închiderea din cauza costurilor în continuă creştere. Operatorul feroviar Deutsche Bahn speră să facă ruta mai atractivă pentru pasageri decât sunt zborurile low-cost şi transportul cu autobuzul.

În prezent, transportul pe cale ferată reprezintă 20% din călătoriile pe această rută. Compania vrea să majoreze cota la 50%. Pentru această cale ferată au fost construite peste 300 de poduri de cale ferată şi 170 de poduri rutiere. Jumătate din ea trece prin subteran sau prin văi. Trenurile pot circula prin tuneluri cu viteze de 300 de kilometri pe oră.

De trei ori pe zi, un tren expers de tipul ICE „Sprinter“ va circula în ambele direcţii. Pentru ca acest lucru să fie posibil, Deutsche Bahn a trebuit să facă cea mai mare nodificare de program din istoria sa: o treime din cursele pe distanţă lungă sunt afectate. O călătorie între Berlin şi München costă până la 150 de euro, cu 13% mai mult faţă de preţul de până acum

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO