Business Internaţional

După Grecia, Carrefour a anunţat că pleacă din Singapore. Vine şi rândul României?

După Grecia, Carrefour a anunţat că pleacă din Singapore. Vine şi rândul României?

Autor: Cristina Roşca

28.08.2012, 15:21 1955

Grupul francez Carrefour, al doilea cel mai mare retailer din lume, va închide până la finalul acestui an cele două magazine pe care le deţine în Singapore, aceasta fiind cea mai nouă mutare a companiei din hexagon în încercarea de a ieşi de pe pieţele non-strategice ca urmare a proiectului de restructurare a reţelei, scrie agenţia de presă Thompson Reuters.

Singapore este astfel cel de-al doilea stat după Grecia de unde francezii au decis să iasă. În Grecia însă, compania a rămas cu magazinele şi brandul după ce unităţile au fost cedate pentru a fi operate în franciză de către compania elenă Marinopoulos.

Decizia de a închide magazinele din Singapore vine la doi ani după ce francezii au încercat fără succes să vândă operaţiunile din acest stat şi din Malaezia.

► Fiecare român lasă la Carrefour 55 de euro pe an, de 14 ori mai mult decât un chinez

Decizia privind închiderea magazinelor a fost luată ca urmare a faptului că "expansiunea şi perspectivele de creştere nu ne permit să ajungem pe prima poziţie din comerţ pe termen mediu şi lung". Cei mai mari jucători de pe această piaţă sunt Daily Farm din Hong Kong şi NTUC Fairprice şi Sheng Siong, ambele companii din Singapore.

Asia a generat anul trecut 8.9% din afacerile de 91,5 mld. euro ale Carrefour la nivel mondial, cea mai importantă piaţă fiind China.

Vestea ieşirii de pe piaţa din Singapore a apărut în piaţă cu două zile înainte ca Georges Plassat, CEO-ul grupului să facă public planul de restructurare al businessului Carrefour. Pe 30 august compania va anunţa şi rezultatele aferente primei jumătăţi a acestui an.

Analiştii se aşteaptă că joi francezul să anunţe ieşirea şi de pe alte pieţe unde Carrefour obţine venituri între 1 şi 3 mld. euro. Pe listă s-ar afla numele precum Indonezia, Turcia, Polonia, Malaezia şi România. Pe piaţa locală francezii sunt prezenţi de mai bine de un deceniu cu peste 80 de magazine pe trei formate (hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate). ACestea au adus anul trecut companiei afaceri de peste 1 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO