Business Internaţional

După ce a incitat la ură împotriva imigranţilor, şeful de cabinet al premierului ungar Viktor Orban declară război retailerilor străini

Într-un videoclip filmat în Viena înaintea alegerilor generale din Ungaria din 2018, şeful de cabinet al premierului ungar Viktor Orban, Janos Lazar, îi avertiza pe locuitorii din Buda­pesta să nu permită intrarea imigranţilor în oraş, în caz contrar aceştia riscând să se confrunte cu o creştere a delictelor, sără­ciei, mizeriei. Videoclipul a stârnit critici dure la acea vreme din partea presei austriece şi germane, potrivit Budapest Beacon.

Observând că imaginile din videoclip nu susţin acuzaţiile lui Lazar, cotidianul german Die Welt îl caracteriza pe înaltul oficial ungar drept „mâna dreaptă a premierului naţionalist de dreapta“.

Acum, Lazar îşi îndreaptă atacurile împotriva retailerilor străini din Ungaria, susţinând că ţara sa ar trebui să promoveze o politică deschis protecţionistă pentru a scoate din ţară retailerii multinaţionali, scrie Intellinews.

Ungaria a reintrodus deja o taxă progresivă în sector care ţinteşte companiile mai mari, retailerii locali fiind scutiţi.

Agricultura este un sector al economiei ungare care nu a beneficiat de pe urma schimbării de regim sau integrării în UE, a declarat Lazar recent cu ocazia unei conferinţe online pe agricultură.

„Suntem o ţară care exportă materii prime şi importă produse finite“, a declarat Lazar.

Următorul ciclu al bugetului UE reprezintă ultima şansă a Ungariei de a fi o ţară autosuficientă, cu o industrie alimentară puternică, a argumentat acesta. În următorul buget, mii de miliarde de forinţi va trebui alocaţi pentru agricultură, a adăugat acesta. Ungaria ar trebui să urmeze exemplele Poloniei şi Slovaciei, care au un procent mai ridicat de alimente procesate local.

Lazar a arătat că ar fi în interesul naţional al Ungariei să domine această piaţă. În cifre, acest lucru ar însemna creşterea ponderii industriei procesatoare locale şi a consumului de alimente produse local la 80% fiecare.

Din cei mai mari 10 retaileri din Ungaria, numai doi au capital local. Ultimii ani au adus o creştere puternică a lanţurilor de hard discount. Lidl a devenit al doilea mare jucător în 2019, după Tesco, cu o creştere anuală de 25% veniturilor.

Cei mai mari doi retaileri locali, COOP şi CBA, ocupau poziţiile patru şi cinci.

Analiştii spun că îndepărtarea multinaţionalelor nu ar rezolva problemele de eficienţă ale lanţurilor ungare de retail. Angajatorii ar resimţi de asemenea impactul unei posibile schimbări de ownership şi posibil nu spre avantajul lor, susţine un lider sindical.

Lazar, un membru cândva puternic al guvernului Orban, s-a retras de pe scena politică naţională în 2018 după un eşec neaşteptat în alegeri din satul său Hodmezoyasarhely.

Cu propuneri ca cea recentă, mulţi analişti spun că Lazar îşi urmăreşte ambiţia de a reveni pe scena politică naţională înaintea alegerilor din 2022.

 

Etichete: ungaria,premier

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.