Business Internaţional

Drumurile neumblate si strategia Gucci

19.03.2007, 23:29 31

Versurile poetului Robert Frost pot parea o sursa de inspiratie ciudata cand vine vorba de afaceri. Cu toate acestea, Robert Polet, directorul executiv al Gucci Group, spune ca se inspira din Frost in luarea deciziilor.
Desi poate fi considerat excentric in alegerea poeziilor lui Robert Frost, poet laureat cu patru premii Pulitzer, drept sursa de inspiratie pentru conducerea companiei, Robert Polet afirma ca viitorul grupului sta in "pasirea pe drumuri mai putin umblate", scrie Financial Times.
Polet si-a facut publica sursa lirica de inspiratie dupa ce au fost emise rezultatele anuale ale PPR, Pinault Printemps Redoute, proprietarului grupului Gucci.
Grupul francez de produse de retail si produse de lux a inregistrat o crestere a profitului net de 28 de procente in 2006, performanta sprijinita in principal de Gucci Group, care include printre altele si diviziile Gucci, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, YSL Beaute, Balenciaga, Stella McCartney, si marca de ceasuri Bedat.
Profiturile raportate de Gucci au crescut cu 44 de procente, pana la 565 de milioane de euro (741 mil. dolari), depasind estimarile analistilor. Profitul operational ca procent din vanzarile inregistrate de marca Gucci a crescut cu mai mult de 29 de procente. In plus, compania de bijuterii Boucheron a obtinut profit, un an mai devreme decat a fost planificat.
"Este extrem de multumitor sa realizezi lucruri pe care altii nu le-au putut face", a declarat Polet, facand referire la propria persoana, lasand sa se inteleaga ca nu a fost intampinat cu incredere atunci cand a venit la conducere in luna iulie 2004.
Inainte de a inlocui mult respectata echipa formata din Domenico de Sole si Tom Ford la conducerea grupului Gucci, Polet a condus divizia de inghetata si de produse refrigerate a celor de la Unilever. Numirea sa a starnit critici atunci, Polet fiind poreclit "vanzator de inghetata". Dupa doi ani in functie, aceste rautati au inceput sa fie uitate.
Cu un plan pentru urmatorii trei ani pe care il actualizeaza in fiecare an, Polet trateaza fiecare dintre marcile din cadrul grupului Gucci ca "entitati interdependente, dar, in aceeasi masura, independente", incurajand directorii executivi si directorii de creatie sa ia propriile decizii.
Strategia de conducere a fost dezvoltata in opozitie directa cu stilul managerial al lui Ford si De Sole, care consta in decizii mult mai comerciale si creative. Contrasteaza, de asemenea, si cu stilul celei mai mari companii de produse de lux din lume, Louis Vuitton, unde presedintele Bernard Arnault este foarte implicat in fiecare dintre marcile sale.
"Oamenilor de afaceri nu le place sa li se spuna ce au de facut", spune Polet, recunoscand ca stabilirea unei "structuri" de crestere este mai mult decat necesara.
Polet considera comertul pe internet drept o posibilitate de crestere spre locurile de varf ale clasamentelor. "Este un teritoriu extraordinar de incitant si va deveni in scurt timp magazinul de vanzare cel mai profitabil pentru marcile Gucci."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO