Business Internaţional

Al doilea val de îmbolnăviri şi restricţii distruge încrederea consumatorilor din Europa şi SUA. Ca un alt semn rău pentru consum şi revenirea economiei, „procentul gospodăriilor care estimează că este oportun să economisească creşte din nou“

Al doilea val de îmbolnăviri şi restricţii distruge...

Autor: Catalina Apostoiu

27.11.2020, 00:05 256

Reluarea creşterii îmbolnăvirilor şi impunerea de noi măsuri de carantină apasă puternic asupra încrederii gospodăriilor din cele mai mari două economii ale zonei euro. Şi în SUA încrederea consumatorilor a scăzut peste aşteptări în noiembrie, iar expirarea susţinerii pentru aproape 4 milioane de americani la o zi după Crăciun nu va face decât să înnegureze perspectivele.

În Germania, cea mai mare economie europeană, indicatorul privind încrederea calculate de GfK a atins cel mai scăzut nivel din iulie, pe fondul creşterii îngrijorărilor privind veniturile, scrie Bloomberg.

Încrederea ar urma să se degradeze din nou în decembrie odată cu apropierea sărbătorilor de sfârşit de an. Indicatorul GfK ar urma să coboare la -6,7 puncte în decembrie, în scădere cu 3,5 puncte în raport cu luna noiembrie, când a atins -3,2 puncte, notează Le Figaro. 

„Numai o scădere considerabilă a numărului de îmbolnăviri şi o relaxare a restricţiilor ar aduce un plus de optimist“, comentează Rolf Burkl, din cadrul GfK.

Or, cancelarul Angela Merkel şi liderii regionali au convenit prelungirea restricţiilor până la începutul lunii ianuarie din cauza numărului încă foarte ridicat de noi îmbolnăviri.

În Franţa, a doua mare economie a zonei euro, încrederea consumatorilor a atins cel mai scăzut nivel din doi ani, mai mult chiar decât în timpul primului val, în condiţiile în care gospodăriile sunt mai îngrijorate în legătură cu propria situaţie financiară, piaţa muncii şi nivelul de trai, scrie Bloomberg.

Ca un alt semn rău pentru consum şi revenirea economiei, ìprocentul gospodăriilor care estimează că este oportun să economisească creşte din nouî. Francezii ar urma să acumuleze în acest an economii de aproximativ 100 miliarde de euro, potrivit Le Figaro.

În SUA, încrederea consumatorilor a scăzut peste aşteptări în noiembrie pe fondul accelerării îmbolnăvirilor şi restricţiilor impuse companiilor, cimentând aşteptările privitoare la  încetinire dramatică a creşterii economiei americane în trimestrul patru, relatează Reuters.

Iar perspectivele nu sunt deloc bune în condiţiile în care numărul americanilor care primesc beneficii de şomaj în cadrul programelor pandemice care vor expira în prima zi de după Crăciun a continuat să crească la începutul lunii noiembrie.

Acest lucru înseamnă că milioane de familii îşi vor vedea veniturile scăzând puternic în mijlocul sezonului festiv.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO