Business Internaţional

Doi giganţi divorţează: FedEx nu va mai livra comenzile gigantului din e-commerce Amazon

Doi giganţi divorţează: FedEx nu va mai livra...

Autor: Iulian Tenchiu

11.08.2019, 19:01 811

FedEx, una dintre cele mai mari companii americane de curierat şi logistică nu va mai livra produsele gigantului Amazon începând cu finalul lunii august, atunci când contractul dintre compania de curierat şi compania din e-commerce va expira, potrivit declaraţiei FedEx de miercuri, scrie Business Insider.

Vestea nu afectează prea tare compania Amazon din moment ce aceasta deja investeşte în extinderea propriilor servici de livrare şi logistică. Noua strategie a gigantului din e-commerce presupune şi angajarea unei flote personale de şoferi, care vor livra produsele clienţilor Amazon Prime, serviciul de curierat al companiei Amazon.

„Această schimbare se află în concordanţă cu strategia noastră de a ne concentra şi mai mult eforturile pe piaţa de e-commerce”, au scris reprezentanţii FedEx într-un email.

FedEx şi-a încheiat în iunie contractul de curierat aerian cu Amazon.

Amazon a fost responsabil pentru aproape 1% din vânzările FedEx în 2018. În ultimul an, conducerea FedEx a consideratcă Amazon este mai degrabă un rival decât un partener.

Amazon speră să se bucure de acelaşi succes pe partea de logistică, de care s-a bucurat atunci când a fost vorba despre serviciile de cloud computing şi web hosting. Serviciul de curierat al companiei din e-commerce livrează deocamdată mărfuri doar în interiorul SUA, folosindu-se de o reţea de transport masivă, care a crescut de 15 ori în ultimii 11 ani.

Experţii din industrie susţin că Amazon ar plănuieşte să livreze clienţilor şi alte mărfuri decât cele comercializate prin intermediul platformei sale.

Potrivit analiştilor de pe Wall Street, reţeaua Amazon nu reprezintă momentan o ameninţare pentru giganţi precum FedEx. Experţii Goldman Sachs susţin că în ciuda faptului că Amazon deţine 70 de avioane şi 10.000 de camioane destinate curieratului, tot vor fi forţaţi să investească aproximativ 122 mld. de dolari pentru a ajunge la nivelul giganţilor din curierat şi logistică cum este FedEx sau UPS.

După anunţul companiei de curierat acţiunile FedEx şi Amazon nu au înregistrat evoluţii semnificative în timpul sesiunii de pre-tranzacţionare de miercuri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO