Business Internaţional

Discovery şi compania care deţine UPC vor să cumpere 49% din Formula 1 cu 4 miliarde de dolari

Discovery şi compania care deţine UPC vor să cumpere...

Autor: Marius Oncu

13.06.2014, 15:56 473

Liberty Global, care deţine operatorul telecom UPC, şi compania de media Discovery Communications, care are în portofoliu mai multe posturi inclusiv Discovery Channel, negociază achiziţia a 49% din Formula One Group, organizatorul curselor Formula 1, pentru care oferă circa 4 miliarde de dolari.

Liberty Global şi Discovery oferă circa 4 miliarde de dolari pentru a cumpăra participaţia de 49% de la CVC Capital Partners şi Lehman Brothers, însă părţile s-ar putea să nu ajungă la o înţelegere, întrucât CVC şi Lehman cer cu 500 de milioane de dolari mai mult, au declarat surse apropiate situaţiei pentru Bloomberg.

Formula One Group deţine drepturile comerciale pentru Formula 1, inclusiv cele de organizare şi promovare a evenimentelor, de vânzare a drepturilor de difuzare şi de încheiere de parteneriate de sponsorizare.

CVC controlează circa 35,5% din Formula One Group, iar banca de investiţii Lehman Brothers, în lichidare după falimentul din 2008 care a declanşat criza financiară globală, are 15,3% din acţiuni.

Achiziţia ar oferi Liberty Global şi Discovery conţinut sportiv care ar putea fi utilizat împreună cu activele de cablu şi televiziune pe care le deţin în Europa.

Liberty Global deţine compania UPC, prezentă şi în România. Discovery şi-a majorat participaţia la grupul de media Eurosport International la 51% în acest an. Cele două companii au cumpărat împreună în mai compania britanică de producţie TV All3Media.

CVC analizează şi posibilitatea unei oferte publice iniţiale pentru Formula 1, au declarat sursele, însă această variantă este puţin probabilă înainte de încheierea unui proces în care este implicat directorul general al Formula 1, Bernie Ecclestone.

În pofida divergenţelor legate de preţ, cele două părţi au înregistrat progrese către un acord în ultimele săptămâni, au spus sursele.

Reprezentanţi ai CVC, Liberty Global, Lehman şi Discovery au refuzat să comenteze.

Profitul Formula 1 din drepturile de televizare şi comisioanele pentru curse, calculat înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare, a scăzut cu 8%, la 1,1 miliarde de dolari în 2013, ca urmare a sumelor mai mari de bani oferite ca premii echipelor participante la curse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO