Business Internaţional

Dior revine spectaculos in arena modei

22.01.2003, 00:00 24

Pentru o casa de moda mai bine de atat nu exista: in timpul celui de-al doilea sezon al serialului produs de HBO "Totul despre sex", actrita Sarah Jessica Parker a aparut de cateva ori purtand pe umar geanta in forma de sa creata de casa Christian Dior iar designerul nu a platit pentru aceasta reclama gratuita. In timpul unei scene cheie personajul interpretat de Jessica Parker se impiedica intr-o balta din parcul Central Park din New York si striga "Oh, my Dior!".
Acesta este un exemplu de norocul in marketing cunoscut de catre Dior in decursul recentei sale redresari. Odinioara demodata si uitata, compania cunoscuta pentru stralucirea colectiilor unicat a reusit sa se conecteze cu o generatie de femei care de obicei se imbraca in blugi cu talie joasa. Strategia Dior a constat in reorientarea de la hainele elegante catre gentile si pantofii scumpi, asa cum au procedat Gucci si Prada. Casa Dior isi obtine acum mai mult de jumatate din venituri din produsele de piele si din alte accesorii.
In plus, Dior a pus in practica tactici inteligente in privinta preturilor. Exista 125 de versiuni ale faimoasei genti in forma de sa, cu preturi variind intre 560 de euro pentru modelul din material textil si 9.900 de euro pentru cel confectionat din piele de crocodil. Numarul mare de optiuni la preturi diferite contribuie la atragerea unei palete largi de consumatori.
Acum Dior reprezinta o veritabila reusita pentru mogulul industriei de lux Bernard Arnault. El este proprietarul diviziei Dior pentru haine, genti, pantofi si ceasuri, iar compania lui LVMH MoA«t Hennessy Louis Vuitton controleaza parfumurile Christian Dior, o afacere cu cosmetice in valoare de 1,17 miliarde de dolari care a contribuit la redresarea Dior, avand mereu o crestere constanta de 5% in fiecare din ultimii cinci ani. Arnault in persoana a investit timp in revitalizarea marcii si si-a sustinut promisiunile cu bani, investind aproximativ 300 de milioane de euro in aceasta companie in ultimii cinci ani.
Reprezentantii Dior au declarat saptamana trecuta ca veniturile casei de moda au crescut cu 50% fata de 2001 pana la 492 de milioane de euro. Vanzarile s-au dublat in ultimii patru ani, cu un profit operational care a ajuns la 6% pana la 7% din vanzari.
Aceasta revenire nu a fost una usoara. Compania a cunoscut o perioada destul de dificila de la zilele cand croitorul parizian Christian Dior a zguduit lumea modei cu siluetele feminine "New Look" imbracate in fuste cloche.
In 1985, Bernard Arnault a cumparat Dior care era in pragul falimentului. In timpul boom-ului licentelor pentru designeril din anii '80 care a facut din Pierre Cardin si Yves Saint Laurent nume de marca, Dior a urmat o strategie similara, atasandu-si numele de tot felul de bunuri, de la haine pentru copii la costume barbatesti. Pe masura ce tot mai multe bunuri Dior apareau la reduceri, principalele magazine au inceput sa evite marca.
La inceputul anilor '90 Dior a inceput sa se retraga din acordurile pe baza de licenta, ajungand de la 200 in 1995 la doar sase la acest moment.
In plus Arnault l-a angajat pe John Galliano, care conducea la Londra o mica afacere in moda. La scurt timp dupa ce a venit la Dior el a creat pentru Nicole Kidman o sclipitoare rochie de seara de culoare verde-galbui pe care actrita a purtat-o la premiile Oscar din 1997. Rochia a iesit in evidenta intr-o mare de toalete negre si a fost intens fotografiata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO