Business Internaţional

Demisie la varf in cadrul Rolls-Royce

28.05.2004, 00:00 28

Tony Gott a demisionat neasteptat din functia de presedinte si director executiv al companiei Rolls-Royce Motor Cars, detinuta in prezent de grupul german BMW, punand capat unei cariere lungi si controversate la Rolls-Royce dar si la Bentley, rivalul detinut de gemanii de la Volkswagen
Un purtator de cuvant al BMW a declarat intr-o conferinta de presa, la Munchen, ca Gott a demisionat din cauza unor "motive personale", in timp ce Gott a refuzat sa comenteze.
Colegii lui Gott din Marea Britanie au afirmat miercuri seara ca nu stiau de existenta tensiunilor la nivelul conducerii, insistand ca planul de afaceri al Rolls-Royce se desfasoara normal, dupa preluarea marcii englezesti de catre BMW la 1 ianuarie 2003.
Cu toate astea, surse din cadrul BMW au acuzat colaborarea tot mai proasta dintre Gott si Helmut Panke, presedintele BMW.
Succesorul lui Gott, Karl-Heinz Kalbfell, s-a deplasat in cursul zilei de miercuri catre Marea Britanie pentru a prelua conducerea uzinei Rolls-Royce de pe domeniul Goodwood al ducelui de March din West Sussex. Kalbfell, in varsta de 54 de ani, cunoaste compania britanica destul de bine. In 1998, imediat dupa vanzarea fabricii ce apartinea grupului Vickers, care si-a despartit operatiunile, Rolls-Royce ajungand la BMW iar Bentley la Volkswagen, Kalbfell a fost desemnat manager de proiect insarcinat cu designul si realizarea noului Rolls-Royce Phantom si pregatire uzinei de la Goodwood.
Gott, care a inceput activitatea in cadrul Rolls-Royce acum 20 de ani ca inginer si care era director executiv in momentul vanzarii de catre Vickers, a demisionat in urma cu cateva luni si din functia de presedinte executiv al diviziei Volkswagen din Crewe, postul sau fiind acordat fostului presedinte Audi, Franz-Josef Paefgen.
Kalbfell a preluat carma la Rolls-Royce intr-un moment crucial pentru afacere. Este doar de 2 ani sub proprietatea companiei germane si deja are in plan vanzarea a 1.000 de modele in valoare de 435.200 $ fiecare. In 2003, a reusit sa construiasca numai 300, dar anul acesta vor fi mult  mai aproape de capacitatea maxima, declara un purtator de cuvant al companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO