Business Internaţional

De ce a ales Alibaba să nu publice rezultatele din cadrul evenimentului Singles Day de anul acesta. În 2020, compania „se lăuda” cu peste 580.000 de comenzi pe minut

Sursa foto: Profimediaimages.ro

Sursa foto: Profimediaimages.ro

Autor: Eduard Ivanovici

11.11.2021, 11:55 1327

UPDATE: Alibaba a declarat că volumul brut de produse (GMV) a ajuns la 84,5 miliarde de dolari în timpul evenimentului de 11 zile, în creştere cu 8% faţă de anul trecut. 

 

Compania chineză JD.com a marcat vânzări de 311,4 miliarde de yuani (48,6 miliarde de dolari) de-a lungul platformelor pe care le deţine în timpul evenimentului de shopping Singles Day, doborându-şi astfel recordul înregistrat anul trecut, potrivit CNBC.

Cifrele publicate de JP.com se referă la volumele tranzacţiilor, reprezentând cantitatea de bani care au fost tranzacţionaţi pe platformele de e-commerce ale societăţii. Astfel, datele nu se traduc direct în venituri pentru companie şi nu iau în calcul produsele returnate.

Totuşi, numărul indică apetitul cumpărătorilor pentru Singles Day (Sau Double 11), un uriaş eveniment de shopping din China, care eclipsează Black Friday şi Cyber Monday din Statele Unite în ceea ce priveşte vânzările.

Gigantul Alibaba a lansat Singles Day în 2009 pentru a încuraja vânzările din rândurile persoanelor singure, conceptul intenţionând să creeze o antiteză pentru celebrul Valentine’s Day. În 2020, compania a înregistrat la un moment dat 583.000 de comenzi pe minut.

Anul acesta, firma cofondată de Jack Ma a publicat doar o parte din rezultatele generate de eveniment, iar analiştii sunt de părere că societatea a ales o strategie discretă deoarece plănuieşte să iasă de pe radarul autorităţilor de reglementare din China. Problemele companiei au luat naştere anul trecut, când Jack Ma a criticat sistemul financiar al ţării, Alibaba confruntându-se între timp cu o puternică serie de provocări.

De exemplu, fintech-ul Ant Group, deţinut de Alibaba, a fost nevoit să anuleze o ofertă publică iniţială de 35 de miliarde de dolari, iar compania-mamă a primit o amendă de 2,8 miliarde de dolari.

„Festivităţile mute de anul acesta constituie o furtună perfectă, compusă din presiuni economice, competitive şi normative. În ceea ce priveşte reglementarea, platformele de e-commerce se chinuie să înţeleagă modalităţile de aliniere la spectacolele de consum şi la temele privind prosperitatea comună”, spune Michael Norris, analist al firmei de consultanţă AgencyChina.

  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO