Business Internaţional

Daimler si Volkswagen se pun la adapost impotriva fluctuatiilor de curs

08.06.2005, 16:08 15

DaimlerChrysler a profitat de scaderea cursului monedei europene dupa votul de respingere a Constitutiei dat de francezi si olandezi luånd decizia de a majora operatiunile de hedging pentru a se proteja impotriva oscilatiilor de curs ale dolarului. Mutarea o urmeaza pe cea a rivalilor germani de la Volkswagen, scrie Financial Times.

Daimler, care are o expunere neta la dolar estimata la 6-7 miliarde de euro, din cauza exporturilor de autovehicule Mercedes din Europa, a precizat ca si-a majorat contractele de hedging påna in 2007.

Operatiunile de hedging financiar stabilesc pentru vånzarile viitoare o rata de schimb la nivelul celor actuale si sunt destinate prevenirii unor eventuale prabusiri ale cursului dolarului.

Euro a coboråt påna la cotatia cea mai scazuta a ultimelor opt luni dupa ce referendumul din Franta si Olanda a respins proiectul constitutional. "Am folosit slabiciunea monedei europene din ultimele zile pentru a ne amplifica operatiunile de hedging pentru anii 2005, 2006 si 2007", au anuntat oficialii Daimler.

Compania a refuzat sa specifice cåt de multa extraprotectie si-au asigurat, dar se estimeaza ca aceasta ar putea fi de cel putin un punct procentual, valorånd cel putin 60 de milioane de euro. Compania era deja protejata impotriva oscilatiilor dolarului pentru acest an in proportie de 80%.

Volkswagen a confirmat, de asemenea, ca si-a suplimentat operatiunile de hedging pentru acest an si ca intentioneaza sa si le extinda in continuare pentru a beneficia de cotatia de schimb scazuta a monedei unice. Se preconizeaza o majorare de 5 puncte procentuale a hedgingului, care ii va asigura o protectie de 75% impotriva fluctuatiilor cursului dolar-euro.

Acoperirea prin operatiuni de hedging a reprezentat un factor principal al mentinerii profitabilitatii producatorilor auto din Germania - si a altor mari exportatori - ca urmare a aprecierii euro din ultimii doi ani.

Companii precum Porsche, care au incheiat acorduri avantajoase din punctul de vedere al ratelor valutare pentru mai multi ani, au reusit sa obtina cåstiguri mari, in timp ce Volkswagen, care si-a extins doar de curånd operatiunile de hedging, a pierdut aproximativ un miliard de euro anul trecut din activitatile desfasurate in SUA.

Audi, divizia de lux a Volkswagen, a dezvaluit ca fiecare cent pierdut de euro in favoarea dolarului i-a sporit profiturile anuale cu 20 milioane de euro.

Christian Breitsprecher, analist auto la Deutsche Bank, a precizat intr-un raport catre actionari ca modificarea cursului dolarului de la un maxim de 1,35 dolari pentru un euro la un raport de 1,20 dolari pe euro ar putea mari cåstigurile VW cu 30% in acest an. El a mai spus ca profiturile BMW si Daimler ar putea urca in 2005 cu 19% si respectiv 17%.

Deja pretul actiunilor Daimler-Chrysler, BMW, VW si Porsche, cei mai mari exportatori de autovehicule din Europa, a crescut drept consecinta a faptului ca investitorii anticipeaza o majorare a profiturilor acestor companii determinata de slabirea euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO