Business Internaţional

Cum se pregăteşte Marea Britanie de apocalipsa Brexit? Printr-o campanie publicitară de proporţii epice

Cum se pregăteşte Marea Britanie de apocalipsa Brexit?...

Autor: Iulian Tenchiu

03.08.2019, 01:51 2198

În Marea Britanie se va lansa una dintre cele mai mari campanii publicitare din istoria ţării, care are scopul de a pregăti oamenii şi mediul de business pentru consecinţele ieşirii acestei naţiuni din Uniunea Europeană, indiferent dacă va exista sau nu un acord privind „divorţul” , scrie CNBC.

Potrivit publicaţiei britanice „Sunday Telegraph”, noul ministru britanic de finanţe, Sajid Javid, susţine că această campanie va ajuta ţara să părăsească mai uşor Comunitatea Europeană.

„De asemenea, vom finanţa o campanie de comunicare la nivel naţional, care să pregătească oamenii şi intreprinderile din această ţară, pentru ieşirea de pe 31 octombrie. Mai multe detalii vor fi anunţate în curând, dar pot spune că această campanie ar putea fi una dintre cele mai mari campanii de informare publică lansată vreodată de guvernul britanic”, a scris în Telegraph ministrul de finanţe al Marii Britanii, Sajid Javid.

Potrivit unei surse a publicaţiei britanice Telegraph, în uriaşa campanie publicitară s-ar fi investit aproape 123.4 mil. de dolari, iar materialele acesteia ar putea fi distribuite prin intermediul unor mari instrumente media cum sunt panourile publicitare, pliantele, TV-ul, dar şi prin intermediul publicităţii online, mai scrie CNBC.

De asemenea, campania ar putea include şi o broşură de pregătire a cetăţenilor britanici în cazul unui Brexit fără acord, care va fi livrată în toate locuinţele din ţară.

„Asigurându-ne că Marea Britanie este gata de o retragere fără acord, este cel mai bun mod de a obţine o nouă înţelegere extraordinară. Acesta este motivul pentru care guvernul se grăbeşte să scoată ţara din Uniunea Europeană fără o înţelegere”, a mai scris ministrul britanic în Telegraph.

Boris Johnson, noul prim ministru al Marii Britanii a furat startul campaniei, atunci când a lansat un anunţ publicitar pe Facebook, care susţine proiectul Brexit şi prin care cetăţenii sunt încurajaţi să se alăture Partidului Conservator. Partidul Conservator a cheltuit 13.487 de lire pe aceste anunţuri, care au fost afişate în mediul online începând cu 21 iulie, cu trei zile înainte ca Johnson să preia funcţia de prim-ministru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO