Business Internaţional

Cum scot Ferrari si Lamborghini bani din pixuri si brelocuri

08.06.2007, 17:32 46

Producatorii masinilor de lux isi maresc profiturile prin postarea logoului pe stilouri, telefoane mobile si valize scumpe.
Preturile unei masini sport de lux Lamborghini variaza intre 125.000 de euro si 350.000 de euro. Fanii marcii italiene pot totusi sa-si transforme visul in realitate pentru doar 7 euro, achizitionand un mouse-pad cu blazonul Lamborghini.
Pe langa afacerea de a produce si vinde masini, Lamborghini si-a dublat veniturile prin activitati de merchandising inca din 2005. Logoul Lamborghini, taurul dezlantuit, apare pe creioane de 1,50 euro, genti si computere care se vand cu 2.000 -3.000 de euro, scrie Financial Times.
Lamborghini, ca si ceilalti producatori de masini de lux, admite ca obtine o marja de profit mai mare de pe urma inscriptionarii marcii sale pe alte produse decat din vanzarea masinilor.
"Este vorba de profit, imagine si vizibilitate", declara Stephan Winkelmann, directorul general si presedintele de brand al Lamborghini. "In aceasta industrie, unu plus unu fac zece, daca ai partenerul potrivit."
Lamborghini, care apartine grupului Volkswagen, vinde o editie limitata de mobile Nokia, laptopuri produse de Asus si haine marca European Hydrogen inscriptionate cu numele sau.
O alta colaborare s-a realizat cu casa de moda Versace pentru designul interior al modelului Murcielago LP640 Roadster. Cele doua branduri de lux iau in considerare o colaborare si pentru alte produse decat masini. "Trebuie sa profitam de ocazie", declara Winkelmann.
Cea mai mare parte a producatorilor de masini vand haine inscriptionate cu numele lor, brelocuri si alte accesorii.
Producatorii de masini de lux isi limiteaza productia pentru mentinerea preturilor la un nivel ridicat si pentru a-si pastra imaginea exclusivista.
Ferrari, Porsche si Aston Martin sunt alte companii care si-au dezvoltat afaceri din asocierea numelor lor cu alte produse, desi prefera sa nu faca publica aceasta activitate.
In timp ce afacerea cu automobile a Ferrari a crescut cu 12% anul trecut, cea bazata pe imaginea companiei asociata unor produse a crescut cu 23%.
"Activitatea noastra principala este de a vinde masini, si nu va fi schimbata de merchandising", declara Giulio Zambeletti, directorul de brand la Ferrari.
Pe langa marca Ferrari, producatorul italian detinut de Fiat are 15 magazine cu brandul sau in Europa, Asia si SUA si planuieste sa mai deschida inca patru magazine in China si Golful Persic.
Ferrari isi deschide un parc tematic in Abu Dhabi, parte a unui proiect care va fi dedicat Formulei 1. Vizitatorii vor avea acces la teste virtuale cu masini Ferrari. Parcul va avea si o pista de curse pentru lectii de condus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO