Caută doar în titlu
Business Internaţional

Cum îi pot ajuta camioanele pe strategi să ia decizii rapide privind economia

În timpul pandemiei, strategii trebuie să ia decizii rapide. Aceştia se bazează însă adesea pe date care nu privesc chiar mersul actual al economiei. Există totuşi indicatori mai inteligenţi care pot dezvălui activitatea în timp real, scrie Deutsche Welle.

Traficul bunurilor reprezintă un indicator excelent al activităţii economice a unei ţări pentru că mai puţine camioane pe drumuri şi autostrăzi înseamnă o scădere a cererii. O analiză a plăţilor colectate de operatorii de drumuri cu taxă de la companii arată în timp real în ce direcţie se îndreaptă economia în prezent.

Consumul de energie reprezintă un alt indicator smart. În timpul carantinei din Germania de la sfârşitul lunii martie până la mijlocul lunii aprilie, cererea de electricitate în timpul zilelor lucrătoare s-a situat cu 7,5% sub nivelul înregistrat înainte de pandemie.

Consumul de energie este de aşteptat să fie cu 10% mai mic în Germania în acest an decât în 2019, deşi producţia industrială îşi revine încet.

Mobilitatea este un alt indicator relevant. Giganţi tech ca Apple şi Google analizează seturi uriaşe de date zilnic oferite de utilizatori de aplicaţii ca Google Maps. În timpul carantinei, 60% mai puţini nemţi au folosit astfel de aplicaţii, dezvăluind măsura în care mobilitatea acestora a fost restricţionată.

Şi rezervările de la restaurante sunt semnificative. Un sondaj publicat în martie de compania de servicii online OpenTable a oferit o imagine asupra impactului coronavirusului asupra sectorului ospitalităţii. La începutul lunii respective, rezervările la restaurant au fost mai mult sau mai puţin egale cu cele din perioada similară a anului trecut. Însă pe durata carantinei, rezervările au atins aproape zero. Restaurantele s-au deschis de-abia în iulie.

Scăderea numărului de pasageri din sectorul aviatic a fost una fără precedent, de la aproximativ 15 milioane de zboruri în Germania în februarie la practic niciunul numai câteva săptămâni mai târziu.

Datele colectate de Flightradar24 au evidenţiat impactul dramatic asupra industriei. În aprilie, cu aproximativ 75.000 de avioane mai puţine au decolat la nivel mondial comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Un indicator mai classic al activităţii economice este cel privitor la şomaj. În Germania, numărul şomerilor a urcat cu 415.000 la 2,5 milioane de persoane în aprilie. De atunci, numărul a continuat să crească, dar creşterea a fost mai puţin pronunţată decât în aprilie graţie programului de subvenţionare a salariilor.

Un bun indicator al încrederii economice este cel legat de achiziţiile corporate şi private de autovehicule noi. Ultimele date arată că economia germană, cea mai mare din Europa, este în impas. În martie, înmatriculările noi s-au situat cu 37,7% sub cele din urmă cu un an, în timp ce în aprilie au fost vândute cu 61% mai puţine autovehicule.

Potrivit estimărilor oficiale, economia germană se va fi recuperat de pe urma virusului şi va fi revenit la nivelurile de dinaintea crizei până la sfârşitul anului viitor sau începutul anului 2022, scrie The Local.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.