Business Internaţional

Cum arăta coperta Forbes în 2007: „Nokia, un miliard de clienţi – Poate cineva să prindă din urmă regele telefoanelor?”

Cum arăta coperta Forbes în 2007: „Nokia, un miliard...

Autor: Alex Ciutacu

03.01.2018, 14:15 2607

Cu zece ani în urmă, în data de 12 noiembrie 2007, publicaţia Forbes a pus pe coperta revistei o imagine cu CEO-ul Nokia de la acel moment, Olli-Pekka Kallasvuo, ţinând în mână un telefon Nokia cu clapetă, potrivit Nokiamob.

Titlul de pe copertă anunţa atunci: „Nokia, un miliard de clienţi – Poate cineva să prindă din urmă regele telefoanelor?”.

Această copertă din Forbes este interesantă în mare parte pentru că demonstrează că nu există conceptul de „too big to fail” (n.red: prea mare pentru a pica).

În 2007, Nokia era regele de necontestat al pieţei de telefonie mobilă. Datorită faptului că domina piaţa, compania nu a încercat să se schimbe şi a refuzat să înţeleagă tranziţia care avea loc în industrie. În 2007, Apple a anunţat lansarea primului iPhone, iar zece ani mai târziu, iPhone-ul devine cel mai popular telefon de pe planetă, în timp ce Nokia a ieşit de pe piaţă şi a vândut business-ul de telefonie mobilă către gigantul Microsoft.

Istoria ne învaţă că nimeni nu este în totală siguranţă pe piaţa liberă, şi că doar companiile care se vor reinventa şi vor ţine pasul cu schimbările din piaţă vor reuşi să rămână în topul jucătorilor mari.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO