Business Internaţional

Criza loveşte şi televiziunea lui Oprah: OWN a dat afară 30 de angajaţi

Criza loveşte şi televiziunea lui Oprah: OWN a dat afară 30 de angajaţi

Oprah Winfrey

Autor: Madalina Cerban - Mediafax

20.03.2012, 13:37 508

Oprah Winfrey a concediat 30 de angajaţi de la propria sa televiziune, OWN, într-un proces de restructurare a reţelei TV pe care vedeta de televiziune a lansat-o în parteneriat cu Discovery Communications, potrivit huffingtonpost.com.

Într-un anunţ făcut luni, Oprah Winfrey a precizat că reţeaua de televiziune Oprah Winfrey Network (OWN) renunţă la 30 de angajaţi din New York şi Los Angeles, într-un proces de reducere a costurilor. În acest context, şi show-ul lui Rosie O'Donnell, care a debutat pe OWN în luna octombrie 2011, a fost anulat.

"Este dificil să iei astfel de decizii dure care afectează vieţile oamenilor", a spus Oprah Winfrey, precizând că actuala situaţie financiară a televiziunii nu se potriveşte cu structura iniţială a costurilor.

Oprah Winfrey a mai spus că, din postura de Chief Executive Officer, are responsabilitatea să facă din OWN o reţea de televiziune de succes, iar această restructurare este un pas necesar pe acest drum.

Oprah Winfrey a lansat OWN pe 1 ianuarie 2011 şi a recrutat câteva staruri de la Hollywood pentru a prezenta propriile talk show-uri pe acest post: Jenny McCarthy, Rosie O'Donnell şi Ryan şi Tatum O'Neal. Totodată, câţiva actori de prim rang - Julia Roberts, Forest Whitaker şi Goldie Hawn - au fost cooptaţi pentru a regiza şi prezenta o serie de documentare pentru OWN.

Când a renunţat la show-ul său celebru, Oprah Winfrey a spus că rolul său în cadrul reţelei de televiziune OWN, pe care a lansat-o în parteneriat cu Discovery Communications, va fi să stea în spatele camerelor de filmat.

Dar lucrurile nu au mers conform planului. Audienţele înregistrate de reţeaua OWN, lansată în 1 ianuarie 2011, au fost atât de mici încât Oprah va trebui să revină în faţa camerelor de filmat.

Audienţele televiziunii OWN au fost revigorate odată cu debutul show-ului "Oprah's Next Chapter", în luna ianuarie a acestui an.

Discovery Communications a anunţat, anul trecut, că va ajuta OWN să îşi continue "drumul spre profit", estimând că noua reţea de televiziune ar putea deveni "o afacere importantă". Astfel, în luna februarie 2011, Discovery Communications a anunţat că va investi încă 50 de milioane de dolari în OWN, investiţia totală a grupului în reţeaua de televiziune ridicându-se până la momentul respectiv la 239 de milioane de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO