Business Internaţional

Coronavirusul loveşte alte două mari companii: Adidas şi Puma avertizează că epidemia le va afecta afacerile

Coronavirusul loveşte alte două mari companii: Adidas...

Autor: Dorin Oancea, Mediafax

19.02.2020, 14:28 159

Producătorii germani de articole sportive Adidas şi Puma au avertizat că epidemia de coronavirus le va afecta afacerile din China, din cauza închiderilor magazinelor şi a numărului mai mic de turişti care călătoresc şi cumpără pe alte pieţe, relatează Reuters.

Adidas şi Puma realizează aproape o treime din vânzări în Asia, o piaţă majoră de creştere pentru industria articolelor sportive în ultimii ani. Regiunea este, de asemenea, principalul hub de aprovizionare, China fiind un producător important pentru ambele companii.

Adidas a anunţat, miercuri, într-un comunicat, că afacerile din China continentală au scăzut cu aproximativ 85% în perioada Anului Nou Chinez faţă de anul trecut. China este responsabilă pentru 20% din vânzările Adidas în 2018.

Puma a declarat că se aşteaptă ca epidemia să-i afecteze vânzările şi profiturile în primul trimestru, dar totuşi spera să îşi atingă ţintele pentru 2020, după ce a raportat rezultate peste aşteptăti pentru al patrulea trimestru.

Adidas a declarat că a înregistrat şi un număr mai mic de cumpărători, în special în Japonia şi Coreea de Sud, dar a adăugat că nu a înregistrat încă niciun impact important, cu excepţia Chinei continentale.

Compania a spus că nu poate cuantifica impactul general asupra activităţii sale pentru 2020, adăugând că va oferi mai multe detalii la publicarea rezultatele din 2019, în martie.

Adidas îşi vinde produsele în aproximativ 12.000 de magazine din China, cele mai multe francize şi mai puţin de 500 de magazine proprii. Aproape o cincime din încălţămintea şi îmbrăcămintea vândute sunt produse în ţară, iar o purtătoare de cuvânt a Adidas a declarat că firma lucrează pentru atenuarea impactului asupra aprovizionării, fără a da detalii.

Puma a spus că mai mult de jumătate din magazinele sale din China au fost închise temporar, iar declinul turismului chinez a afectat şi alte pieţe, în special în Asia, cum ar fi Singapore, Japonia şi Taiwan. Dar compania presupune că situaţia se va normaliza pe termen scurt.

În al patrulea trimestru, Puma a raportat cea mai puternică creştere a vânzărilor în regiunea Asia / Pacific, de 23%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO