Constructorii auto din întreaga lume puternic afectaţi de pandemie îşi intensifică eforturile de relansare a uzinelor bazându-se pe protocoalele de siguranţă dezvoltate pentru China şi operaţiunile de producţie de ventilatoare din SUA lansate în ultimele săptămâni, scrie Reuters.
Anumite măsuri de siguranţă diferă de la producător la producător. Producătorul italian de autovehicule sport Ferrari a anunţat că va oferi teste de sânge angajaţilor care vor să afle dacă au fost expuşi la virus.
Jim Glynn, director al departamentului de siguranţă a muncii din cadrul GM, spune că GM a studiat şi adaptat măsurile adoptate de Amazon pentru protejarea muncitorilor din depozite.
Constructorii şi furnizorii auto consideră că verificarea temperaturii, chestionarele zilnice de sănătate, restructurarea liniilor de asamblare astfel încât muncitorii să menţină o distanţă de doi metri între ei şi utilizarea multor măşti şi mănuşi pot asigura o funcţionare în siguranţă pe scară largă a fabricilor. „Cunoaştem protocoalele de siguranţă“, a declarat Gerald Johnson, vicepreşedinte executiv al GM, într-un interviu acordat Reuters. GM şi-a relansat uzine din China şi şi-a menţinut fabricile funcţionale în Coreea de Sud, a adăugat acesta.
GM nu a precizat când îşi va redeschide liniile de asamblare din SUA. Alţi constructori auto lansează date în mod public, deşi oficialii din sănătate şi strategii nu sunt de acord cu o ridicare a măsurilor de izolare prea curând.
Pandemia a aruncat industria auto mondială în cea mai accelerată scădere de la criza financiară din 2008. Cererea consumatorilor pentru autovehicule s-a prăbuşit după ce guvernele au instituit măsuri de carantină mai întâi în China, mai apoi în Europa şi SUA.
În Europa, cei mai mari constructori auto speră să reînceapă producţia de autovehicule la mijlocul-sfârşitul lunii aprilie. În SUA, mai multe companii mari, ca Fiat, Honda şi Toyota, vor să relanseze producţia în prima săptămână din mai.
Sindicatul UAW a susţinut eforturile GM şi Ford Motor de lansare a producţiei de ventilatoare în fabricile americane, operaţiuni care au permis companiilor şi sindicatului să testeze măsurile de siguranţă la scară redusă.
Astfel de măsuri ar putea afecta productivitatea. „Dacă ne putem proteja angajaţii, ne putem face treaba“, a declarat Johnson de la GM. „Magnitudinea costurilor este irelevantă“.