Business Internaţional

Constructorii auto germani se bucură de preţuri record pentru maşinile de lux pe fondul diminuării producţiei

Constructorii auto germani se bucură de preţuri record...

Autor: Catalina Apostoiu

28.12.2021, 11:28 314

Constructorii auto germani s-au bucurat de preţuri record pentru modelele lor de lux în acest an, în contextul în care penuria de semiconductoare au restricţionat livrările de maşini către cele mai mari pieţe chiar în condiţiile unei creşteri puternice a cererii de consum, notează Financial Times.

Veniturile pe maşină în cazul BMW, Audi şi Mercedes-Benz au crescut în medie cu aproape 25% faţă de 2019, relevă o analiză realizată de banca Stifel pentru FT.

Creşterea a fost adusă de o inversare a unei tendinţe ce persistă de decenii, în care industria a produs mai multe maşini decât a comercializat.

Din 2019, când economia mondială a început să slăbească, constructorii au început să producă mai puţine maşini decât pot vinde, diferenţa crescând la aproximativ 4 milioane de autovehicule în acest an.

“Asistăm de trei ani la o scădere a stocurilor pe fondul crizei lanţurilor de aprovizionare. Acest lucru nu s-a mai întâmplat”, arată Daniel Schwarz, analist la Stifel.

Drept urmare, veniturile Mercedes-Benz au crescut de la aproape 38.000 de euro pe maşină în 2019 la peste 54.000 în 2021 până la sfârşitul T3, în timp ce cele ale Audi au urcat de la peste 46.000 de euro la aproximativ 57.000. BMW, care a gestionat mai bine criza semiconductoarelor şi a înregistrat o scădere mai redusă a producţiei, a înregistrat o creştere mai modestă a veniturilor, de la 36.000 de euro în 2019 la peste 38.000 de euro în 2021 până la sfârşitul T3.

Rezultatele au venit în mare parte în urma prioritizării producţiei modelelor mai profitabile. Iar executivii spun că vor urma această strategie şi când constrângerile existente la nivelul lanţurilor de aprovizionare se vor diminua.

Producătorii de maşini de lux au fost ajutaţi şi de creşterile record ale preţurilor maşinilor uzate.

“Pe termen scurt, lipsa de maşini noi din prezent va duce la un deficit de maşini uzate în următorii doi ani cel puţin, iar acest lucru ar trebui să susţină şi preţurile maşinilor noi”, arată Schwarz.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO