Business Internaţional

Companiile aeriene pierd de la an la an mai multe bagaje

24.03.2006, 00:00 16

Cu toate ca foarte multe bagaje se pierd, de obicei, ele sunt restituite proprietarilor in doua zile.

Companiile aeriene au avut in 2005 aproximativ 30 de milioane de plangeri din partea clientilor ale caror bagaje au fost pierdute. Dintre acestia, 200 de mii nu au mai primit niciodata bagajele inapoi, informeaza NBC.

In raportul realizat de SITA, companie care furnizeaza solutii tehnologice pentru industria transportului aerian, mai era mentionat faptul ca aceasta problema a inceput sa ia amploare pe ambele coaste ale Atlanticului.

Din cele 30 de milioane de bagaje declarate pierdute, 1% reprezentau bagajele pierdute in aeroporturi anul trecut. In 2004, acest procent nu era mai mare de 0,7 procente, conform studiilor SITA.

Anul trecut, aceasta problema a generat aeroporturilor costuri suplimentare de 2,5 miliarde de dolari (2 miliarde de euro), in timp ce in 2004 costurile au fost estimate la 1,6 miliarde de dolari. Aceasta crestere evidentiaza managementul necorespunzator al bagajelor.

Aglomeratia din aeroporturi, zborurile programate la intervale orare mici, cresterea ratei de transfer intre liniile aeriene si asigurarea unor servicii de paza ineficiente se numara printre motivele care contribuie la pierderea sau primirea intarziata a bagajelor.

Cea mai mare problema, insa, o reprezinta cresterea numarului de pasageri ale caror bagaje suplimentare provoaca intarzieri si complicatii nedorite.

"Cresterea numarului de clienti este intotdeauna binevenita, insa companiile aeriene si aeroporturile trebuie sa acorde o mai mare importanta acestui aspect pentru a oferi servicii de calitate superioara", a spus Francesco Violante, directorul in cadrul SITA.

Principala cauza care a determinat pierderea bagajelor anul trecut a fost proasta coordonare a acestora de catre angajatii companiilor aeriene si ai aeroporturilor. Problemele care au aparut la incarcarea sau descarcarea bagajelor, greselile aparute pe unele bilete, restrictiile de greutate sau dimensiuni au contribuit, de asemenea la pierderea bagajelor. Erorile de etichetare au generat doar 3% din totalul pierderilor.

In SUA, Centrul pentru Obiecte Pierdute, cu sediul in Scottsboro, Alabama, vinde anual peste 1 milion de asemenea obiecte. Cele mai multe sunt haine, dar si camere de luat vederi, aparatura electronica, obiecte sportive, bijuterii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO