Business Internaţional

Compania Ryanair pariaza pe jocurile de noroc pentru atragerea pasagerilor

04.11.2005, 21:08 47

Michael O''Leary, fondatorul companiei aeriene low-cost Ryanair, si-a anuntat intentia de a introduce posibilitatea de a face pariuri in timpul zborurilor, scrie The Guardian.

Acesta spune ca astfel Ryanair va putea oferi bilete de avion gratuite. El a admis ca imaginea companiilor aeriene s-ar putea schimba, dar a insistat ca nu ar avea decat de castigat din moment ce industria traditionala pare sa fie construita in jurul biletelor cu preturi mari si a mancarii ingrozitoare.

"Noi incercam sa aratam ca zborul este un fel de experienta deosebita si nu un serviciu de autobuze glorificat", sustine antreprenorul irlandez.

Posibilitatea de a face pariuri prin intermediul telefoanelor mobile sau printr-un echipament conceput special pentru avion ar putea fi satisfacuta din punct de vedere tehnologic, dar este nevoie de un sistem de plati de incredere. Este dificil de estimat care va fi impactul din punct de vedere economic, dar acesta ar putea fi enorm, pana la 250 de milioane de euro cifra de afaceri pe an in conditiile in care costurile sunt aproape zero.

Introducerea unor bilete de loterie razuibile a aratat ca pasagerii sunt plictisiti si sunt dornici de divertisment. Ryanair spera sa le poata permite pasagerilor sa foloseasca telefonul mobil pana in primavara si are planuri pentru jocuri pe Internet pentru copii.

"Vom anunta agentia de pariuri cu care vom incheia un parteneriat in doua sau trei luni", a precizat O''Leary.

El a negat ideea ca pariurile ar putea indeparta familiile. "Recunoastem dreptul la obiectii, dar locul va fi ocupat de altcineva", spune O''Leary.

In patru sau cinci ani, succesul pariurilor din timpul zborului si al serviciilor precum asigurarile sau inchirierile de masini ar putea face ca zborurile sa fie gratuite.

"Banii adevarati vor fi facuti in domeniul divertismentului", spune fondatorul Ryanair. El a negat sugestiile ca zborurile gratuite ar putea nemultumi ecologistii care doresc introducerea unei taxe pentru emisiile de carbon in cadrul biletelor de avion.

In plus, compania Ryanair si-a anuntat planurile de a acorda 2 milioane de bilete gratuite pana pe 10 noiembrie pentru a sarbatori rezultatele recente legate de punctualitate care arata ca se afla in fata rivalilor de la easyJet. Pasagerii va trebui sa plateasca doar pentru taxe.

O''Leary a acceptat ca se va reduce beneficiul din al patrulea trimestru, dar aceasta situatie va fi compensata de marjele mai mari din prima jumatate a anului 2005. Strategia va ajuta Ryanair sa atraga noi pasageri si sa submineze concurenta British Airways si a celorlalte companii aeriene.

O''Leary a criticat operatorul BAA care a anuntat reduceri de 700 de posturi marti. O''Leary s-a intrebat ce au facut acei 700 de angajati in ultimii cinci ani si spune ca BAA "este un monopol scapat de sub control si ineficient" si este de fapt proprietarul unui mare centru de cumparaturi. O metoda mai buna de reducere a costurilor ar fi construirea unor cladiri mai ieftine in locul adevaratelor "Taj Mahal". Acestea inseamna proiecte de 800 mil. lire care ajung in final sa coste 4 mld. lire, platite din majorarea taxelor de aeroport.

Ryanair este cea mai mare companie aeriana low-cost din Europa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO