Business Internaţional

Compania celui mai bogat om din lume se pregăteşte să lanseze un proiect care ar putea face viaţa mai uşoară pentru mii de oameni

Compania celui mai bogat om din lume se pregăteşte să...

Autor: Iulian Tenchiu

06.10.2019, 21:43 251

Amazon, gigantul celui mai bogat om al lumii – Jeff Bezos – caută să introducă Amazon Go în aeroporturi şi cinematografe. Amazon Go este o un magazin bazat pe inteligenţă artificială, în care nu există casieri sau case de marcat, motiv pentru care timpii de aşteptare sunt reduţi semnificativ, scrie CNBC.

Pentru a achiziţiona absolut orice produs, clientul trebuie doar să intre în magazin, să aleagă ceea ce doreşte, iar apoi poate pleca, pur şi simplu. Bezos spune că prin intermediul inteligenţei artificiale clienţii primesc un indentificator digital prin prisma căruia sunt urmăriţi în timpul vizitei.

În fiecare colţ al magazinului sunt amplasate mai multe camere video pentru urmărirea clientului cadru cu cadru. Software-ul decide ce articole au fost selectate folosind senzorii de adâncime ai camerei video şi senzorii de greutate de pe rafturi.

Momentan, Amazon negociază cu conducerea aeroporturilor şi a cinematografelor pentru implementarea acestui proiect. Dacă proiectul are succes, Amazon şi-ar intensifica semnificativ prezenţa în retail şi în acest fel şi-ar reduce depedenţa faţă de zona de online a businessului. Mai mult decât atât, în cazul în care iniţiativa va avea succes, Amazon ar putea ajunge să colaboreze cu alte companii, care în mod normal văd în gigantul lui Jeff Bezos un competitor. Acest gen de legături ar putea determina în viitor o expansiune a businessului în zona cloud.

Gigantul lui Jeff Bezos a lansat deja 16 unităţi Go, de unde clienţii îşi scanează produsele cu telefonul sau de unde pleacă pur şi simplu cu ele. Marea majoritate a unităţilor Go se găsesc Chicago, New York, San Francisco şi Seattle.

Cu toate acestea, este important de menţionat că unităţile Go sunt în mare parte unităţi de tip alimentar, deci portofoliul de produse este destul de limitat.

În 2016, Amazon şi-a deschis primul magazin fizic – Amazon 4 Star – în cadrul căruia se comercializează cele mai populare produse de pe platforma de e-commerce, alese pe baza voturilor clienţilor.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO