Business Internaţional

Comerţul în pandemie: Aliexpress şi fraţii săi îşi clădesc propriile reţele de transport, în timp ce retailerii germani se aliază cu „duşmanii“ - online-ul

Sursa: Hepta

Sursa: Hepta

Autor: Catalina Apostoiu

22.12.2020, 00:05 837

Pandemia forţează retailerii din cele mai mari economii ale lumii să-şi regândească modelul de afaceri: în timp ce retailerii online din China se grăbesc să-şi remodeleze partea de logistică, cu livrarea pachetelor către Occident ameninţată înaintea Crăciunului, retailerii germani apelează la un rival online.

Site-urile de shopping din China sunt disperate să-şi clădească propriile reţele de mărfuri, în condiţiile în care pandemia de coronavirus şi noi reglementări adoptate de SUA în ceea ce priveşte livrările ameninţă livrarea pachetelor către Vest înaintea Crăciunului, scrie Financial Times.

Site-uri cu reduceri ca Wish şi AliExress investesc masiv pentru a-şi gestiona propriul flux de bunuri. „Logistica a căpătat o importanţă majoră“, arată oficialii Wish.

Până în iulie, un acord internaţional cerea ca China să fie tratată ca ţară în curs de dezvoltare, permiţând tarife de transport mai reduse, însă, după ce SUA au estimat că le costă 300 mil. $ pe an să subvenţioneze pachetele trimise din China, administraţia Trump a forţat un compromise prin care SUA îşi vor stabili propriile preţuri începând cu iulie, ţările europene putând majora preţurile din 1 ianuarie.

Alibaba îşi construieşte atât depozite externe, cât şi propria re­ţea de logistică. Compania rezervă de asemenea spaţiu pe rutele de transport feroviar de mărfuri pe distanţe lungi către Europa.

Cei care iau cu asalt astfel de site-uri ieftine se plâng de creşterea preţurilor la transport în acest an, însă Li Dawei, executiv în cadrul AliExpress, pune această creştere în principal pe seama pandemiei.

În Germania, majoritatea retailerilor mari riscă să piardă câştigurile care vin cu perioada de cumpărături de sărbători dacă nu se aliază cu „duşmanii“ electronici, scrie Bloomberg.

Kaufhaus Ganz, un magazin de lângă Frankfurt care comercializează haine, jucării şi articole de papetărie, a decis să facă un astfel de pas. Chiar în condiţiile în care a pierdut clienţi în faţa rivalilor online, businessul a apelat la ajutorul Zalando pentru a vinde articole pe website-urile gigantului online.

„Este o şansă realistă de a supravieţui pandemiei“, arată Tatjana Steinbrenner, managing director al magazinului. „Administrarea unui astfel de business este o provocare uriaşă din moment ce comportamentul consumatorilor s-a modificat dramatic“.

Magazinele afectate de ultimele restricţii adoptate de cea mai mare economie europeană vor pierde o cincime din venituri în acest an, potrivit grupului de lobby din sectorul de retail HDE.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO