Business Internaţional

Coca-Cola se duce pe teritoriu rus

04.04.2005, 19:24 14

Gigantul american Coca-Cola, compania a facut o oferta de achizitie a producatorului rus de sucuri Multon, pentru a-si mari influenta pe piata internationala, scrie The Moscow Times.
Multon se afla pe locul doi in Rusia, cu un segment de piata de 25% si va fi achizitionata de americani in colaborare cu filiala greceasca de imbuteliere Coca-Cola, Hellenic Bottling Company (HBC). Achizitia va mari castigurile cu 6 centi (4 eurocenti) per actiune, a anuntat HBC, care se asteapta la o crestere a profitului pe acest an de 11 procente, pana la suma de 1,21 euro la fiecare actiune .
CEO-ul Coca-Cola, E. Neville Isdell, vizeaza pietele in curs de dezvoltare, prin cumpararea de producatori de bauturi fara carbon, categoria care inregistreaza in prezent cel mai ridicat regim de crestere.
Multon, cu o valoare estimata la 650 de milioane de dolari (500 de milioane de euro) a avut anul trecut incasari de 336 de milioane de dolari (259 de milioane de euro) si se concentreaza pe vanzari in Sankt Petersburg, Moscova si in zona Ural, au anuntat reprezentanti ai Coca-Cola si HBC.
O data cu preluarea postului de director executiv al Coca-Cola in iunie, Isdell a avut ca scop cresterea veniturilor din partea pietelor precum China si India. Circa 70 de procente din van-zarile companiei sunt in afara Statelor Unite.
Coca-Cola si rivalii sai au cumparat producatori de sucuri si de apa minerala pentru a adauga noi produse gamei oferite si pentru a-si reduce dependenta fata de principalul brand. Coca-Cola si HBC au cumparat o companie de apa minerala din Serbia in februarie.
"Achizitia este in concordanta cu strategia companiei de a se extinde in domeniul bauturilor necarbogazoase", a declarat analistul Benedetta Rospigliosi.
Piata est-europeana este una din cele mai profitabile ale companiei americane. "Exista mai multe oportunitati pe pietele aflate in curs de dezvoltare pentru achizitii mici care pot veni in completarea unor marci mai mari deja existente", a spus Isdell.
Compania si-a reorganizat managementul regional, impartind teritoriul din Europa si Asia, pentru a forma un grup care sa se ocupe de pietele in expansiune din China, Rusia si Europa de Est.
Producatorii rusi de bauturi si produse alimentare beneficiaza de cea mai lunga expansiune a pietei dupa prabusirea comunismului in 1991. Salariile medii au crescut de trei ori din 1999. Rusia detine acum 4% din piata mondiala a producatorilor de sucuri.
andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO