Business Internaţional

Coca-Cola reduce ritmul de majorare a preturilor la propriile produse

22.10.2004, 00:00 11



Coca-Cola a majorat preturile medii ale bauturilor racoritoare in trimestrul trecut, ceea ce i-a determinat pe consumatori sa se orienteze catre produsele mai ieftine ale companiei PepsiCo si catre alte marci cum ar fi Dr Thunder a Wal-Mart Stores Inc., arata Bloomberg. Majorarea de 6 procente, ce depaseste majorarile de preturi aplicate de Pepsi, de 4,5%, a generat cel mai serios declin trimestrial al vanzarilor din ultimii peste doi ani, cat si o scadere cu 2% a profitului net al companiei, conform mediei estimarilor unui numar de 17 analisti intervievati de Thomson Financial. Cota pe care Coca-Cola o detine din piata americana a bauturilor racoritoare va inregistra al patrulea declin anual din decursul ultimilor cinci ani. Directorul executiv al companiei, E. Neville Isdell, ce a preluat conducerea comapniei in luna iunie, intentioneaza sa reduca ritmul majorarilor pentru a proteja vanzarile, a anuntat acesta in cadrul unui interviu acordat luna trecuta. Compania se afla in fata unei competitii din ce in ce mai dure venite din partea Cott Corp. ale carei vanzari de bauturi racoritoare au crescut cu 19% in acest an. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO