Business Internaţional

Citigroup trece prin rebranding

15.02.2007, 20:26 9

Citigroup, cea mai mare banca americana, intentioneaza sa-si vanda logo-ul sub forma unei umbrele rosii catre St. Paul Travelers si sa opereze sub numele "Citi", avand in vedere ca majoritatea clientilor nu se gandesc decat la asigurari atunci cand vad simbolul ce are o vechime de 137 de ani, scrie Bloomberg. In urma tranzactiei, Travelers isi va recastiga logo-ul pe care consumatorii inca il asociaza cu aceasta companie de asigurari.
Umbrela era un simbol favorit al lui Sanford Weill, directorul Travelers care a realizat fuziunea din 1998 cu Citicorp, asociind mai apoi aceasta imagine cu o gama larga de produse financiare pentru a capta atentia consumatorilor. Rezultatul a fost unul negativ, totusi, conform unor sondaje realizate in randul consumatorilor de ambele companii.
St. Paul Travelers intentioneaza sa-si schimbe numele in The Travelers dupa incheierea tranzactiei in luna martie. Termenii tranzactiei nu au fost facuti publici. Suma obtinuta in urma vanzarii va fi utilizata pentru sustinerea procesului de rebranding, a anuntat Citigroup.
Citigroup a vandut Travelers Property Casualty in 2002 pastrand logo-ul acesteia. In 2004, Travelers Property Casualty a fuzionat cu St. Paul in cadrul unei tranzactii in valoare de 17,9 miliarde de euro incheiate de Jay Fishman, presedinte si CEO al St. Paul Travelers. El detinea pozitia de CEO in cadrul Travelers in timp ce aceasta facea parte din Citigroup, plecand in octombrie 2001 pentru a conduce St. Paul.
Charles Prince, actualul CEO al Citigroup, si-a anuntat intentia de a opera reduceri de costuri in valoare de un miliard de dolari in acest an, dupa ce actionarii companiei s-au plans de cresterea accelerata a cheltuielilor comparativ cu ritmul lent de crestere a profiturilor. Oficialii companiei nu au precizat cat va costa procesul de rebranding.
Weill s-a luptat sa pastreze logo-ul in momentul vanzarii Travelers, cheltuind milioane de dolari pe publicitate, scrie Monica Langley in cartea sa "Tearing Down the Walls". Noul logo al bancii va fi argintiu cu un arc rosu deasupra ultimelor trei litere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO