Caută doar în titlu
Business Internaţional

Cine este românul care a ajutat la construirea uneia dintre cele mai cunoscute şi mari afaceri din lume, evaluată la peste 95 de miliarde de dolari

Fondatorul Nike, Phil Night, a povestit în detaliu în cartea sa, „Shoe Dog”, etapele prin care a construit împreună cu antrenorul de sport american, William Jay „Bill” Bowerman, afacerea cu pantofi sport evaluată în prezent la peste 95,12 miliarde de dolari.

El aflase că, la Seattle, la Rainier International Classic, „un pătimaş tenismen român distrugerea orice adversare care-i stătea în cale şi o făcea într-o pereche de Nike Match Points „nou-nouţi”. Românul era Ilie Năstase, zis „Nasty”, şi, „de fiecare dată când se ridica pe vârfuri şi trimitea o altă servă nereturnabilă, lumea vedea logoul nostru”, povesteşte însuşi Phil Knight în cartea sa.

Era anul 1972, iar fondatorul Nike începuse la acea vreme să înţeleagă importanţa promovării printr-o asociere între  sportivii de top şi brandurile din lumea sportului.

„Am găsit numărul agentului lui Năstase. L-am sunat şi i-am propus o afacere. I-am spus că îi dau 5.000 de dolari - am înghiţit când am spus asta - dacă băiatul lui purta echipamentul nostru. El a contracarat cu 15.000 de dolari. Cât uram să negociez. Am convenit pe 10.000 de dolari. M-am simţit de parcă aş fi fost jefuit.”

Aflase de la agentul lui Năstase că acesta juca la un turneu la Omaha, iar el i-a sugerat să zboare acolo cu hârtiile.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.