Business Internaţional

China are în plan un control asupra algoritmilor folosiţi de companiile tech la care SUA nu pot decât visa

China are în plan un control asupra algoritmilor...

Autor: Catalina Apostoiu

30.08.2021, 00:05 758

Autorităţile chineze plănuiesc să implementeze ample reglementări cu privire la algoritmii folosiţi de companiile tech pentru recomandarea de conţinut video şi alte tipuri de conţinut, intenţionând să aducă sub control servicii de internet pe care guverne ca cel american se chinuie să le reglementeze, scrie Bloomberg.

Noile reglementări ar urma să interzică practici care „încurajează dependenţa sau consumul ridicat“, cât şi activităţi care pun în pericol securitatea naţională sau perturbă ordinea socială şi economică.

Propunerile vor afecta în mod direct companii ca ByteDance, Tencent şi Kuaishou Technology.

Algoritmii industriei tech se află în centrul unor controverse politice din întreaga lume. Facebook şi Google sunt acuzate că promovează ştiri şi videoclipuri care exacerbează polarizarea politică şi alimentează violenţa. În SUA, acestea au fost acuzate că-şi folosesc platformele pentru a face copiii dependenţi de servicii ca YouTube şi Instagram.

În timp ce guvernul american a avut un succes limitat în forţarea unor schimbări, autorităţile de la Beijing deţin o putere considerabilă. Guvernul chinez a lansat o serie de campanii în acest an împotriva practicilor monopoliste şi concurenţei neloiale din cadrul industriei tehnologice.

Autorităţile aşteaptă comentarii publice cu privire la propunerile redactate timp de 30 de zile. Acestea nu au specificat când se are în vedere implementarea noilor reglementări.

Nu este clar cum vor fi implementate propunerile sau care companii urmează să fie afectate. Noile reglementări ar putea avea impact asupra unor companii ca Alibaba Group Holding, care îşi foloseşte tehnologia pentru a recomanda produse cumpărătorilor, cât şi unor companii străine ca Apple, care îşi direcţionează utilizatorii către anumite produse din App Store.

În linie cu noile recomandări, companiile trebuie să dezvăluie principiile de bază ale oricărui algoritm, explicând scopul şi mecanismele pentru recomandări.

Algoritmii nu pot pune în pericol securitatea naţională, perturba ordinea economică şi socială sau încălca drepturile şi interesele legitime ale altora. Furnizorii de algoritmi care pot influenţa opinia publică sau mobiliza masele trebuie să obţină aprobarea autorităţilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO