Caută doar în titlu
Business Internaţional

Cererea scăzută presează producătorii de oţel să reducă preţurile, ceea ce le erodează profiturile

Profitul net al Severstal, cel mai mare producător de oţel din Rusia, a scăzut cu 90% în primul trimestru comparativ cu perioada si­milară a anului trecut, mai ales din cauza pre­ţurilor mici şi a cererii scăzute, ceea ce subli­niază o problemă generală cu care se confruntă marii jucători din industria metalurgică.

Profitul Severstal s-a situat la 44 milioane dolari în perioada analizată, faţă de pierderi de 150 milioane dolari în ultimul trimestru al anului trecut. Veniturile s-au diminuat cu 10%, la 3,3 miliarde dolari.

„Trebuie notat că mediul de afaceri la nivel global este incert, iar aceasta ne afectează pieţele“, se arată într-un comunicat al producătorului de oţel, care anticipează că situaţia nu se va îmbunătăţi considerabil în al doilea trimestru. Severstal are operaţiuni în Rusia, Ucraina, SUA şi Europa.

ArcelorMittal, cel mai mare producător de oţel la nivel mondial, cu unităţi de producţie şi în România, a raportat pentru primul trimestru pierderi de 345 milioane dolari, faţă de un rezultat negativ de 3,8 miliarde dolari în ultimele trei luni ale anului trecut.

Primul trimestru este o perioadă în care de obicei preţurile oţelului cresc, însă primul trimestru al acestui an nu s-a încadrat în trend, ceea ce i-a determinat pe unii producători să renunţe la ofertele cu discount, scrie The Wall Street Journal. De bătălia preţurilor şi ofertelor profită clienţii. Brad Clark, director la o firmă americană de trading, spune că grupul german ThyssenKrupp oferă constant preţuri cu 3% mai mici decât alte companii pentru oţelul produs la uzina din Alabama. Dar oferta vine pentru că ThyssenKrupp vrea să vândă această unitate şi este presat să menţină producţia pentru a genera venituri şi a acoperi costurile până când găseşte un cumpărător. „Nu ne vom mai angaja în acorduri noi cu preţuri de discount doarece prea mulţi producători oferă preţuri reduse, ceea ce cauzează presiuni artificiale pe preţ şi ne subminează capacitatea de a colecta o valoare corectă de pe piaţă pentru produsele noastre“, scrie ArcelorMittal într-o atenţionare adresată clienţilor. Pentru restul anului, grupul va vinde doar la preţuri fixe în contracte pe o lună, trimestriale şi semestriale.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.