Cercetătorii au descoperit o nouă clasă de medicamente care pot combate procesul de îmbătrânire

Cercetătorii au descoperit o nouă clasă de medicamente...

Autor: Dragoş Dinu

09.09.2017, 12:27 1271

Cercetătorii de la clinica Mayo din Rochester, Minnesota aduc în lumina reflectoarelor o nouă clasă de medicamente despre care se spune că pot transforma cu totul domeniul medicinii, prin combaterea procesului de îmbătrânire, potrivit CNN.

Oamenii de ştiinţă de la Mayo vor să facă marele salt în medicină, trecând de la testarea medicamentelor senolitice pe şoareci, care au dat rezultate bune, la testele clinice pe oameni. Aceştia au subliniat şcenariile potenţiale ale studiilor clinice pe această nouă clasă de medicamente într-o lucrare publicată în Journal of the American Geriatrics Society.

„Acesta este unul dintre cele mai interesante domenii din toată medicina sau din ştiinţă, în momentul de faţă”, a spus dr. James Kirkland, principalul autor al noului studiu şi director al centrului Kogor.

Pe măsură ce îmbătrânim acumulăm celule senescente, adică acele celule care nu se mai multiplică şi nu se mai reproduc odată cu îmbătrânirea. Ele pot afecta alte organele şi ţesuturi umane. Medicamentele senolitice sunt agenţi capabili să ucidă aceste celule senescente care cauzează probleme în organism, fără a afecta în vreun fel celulele normale, sănătoase.

James Kirkland a spus că celulele senescente se fac vinovate pentru producerea mai multor boli cronice legate de vârstă, cum ar fi diabetul, mai multe tipuri de cancer, artrita, demenţa, osteoporoza. Prin urmare, medicamentele senolitice reprezintă o posibilă variantă pentru tratarea unor astfel de boli.

Studiul a început în anul 2015, atunci când oamenii de ştiinţă de la Institutul de Cercetare Scripps  şi Mayo, au indentificat această nouă clasă de medicamente. Într-un studiu publicat în revista Anging Cell, aceştia au descris modul în care medicamentele senolitice au prelungit durata de viaţă a şoarecilor, îmbunătăţindu-le sănătatea vasculară.

Oamenii de ştiinţă au ştiut cu mult înainte că anumite procese influenţează îmbătrânirea corpului la nivel celular. Aceste modificări includ inflamaţiile, modificări ale ADN-ului, leziuni ale celulelor sau disfuncţii ale celulelor senescente.