CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a adoptat un ton conciliator după săptămâni de conflict cu guvernul italian, angajându-se să crească producţia companiei, singurul constructor auto major al Italiei, şi evidenţiind eforturile deja făcute pentru extinderea prezenţei sale pe plan local, scrie Bloomberg.
Compania este de asemenea deschisă la a produce în cele din urmă maşini Leapmotor în Italia într-o bună zi dacă acest lucru va avea logică economică, a declarat Tavares. Stellantis a încheiat anul trecut un acord pentru preluarea în schimbul a 1,6 miliarde de dolari a unei participaţii în cadrul constructorului chinez de maşini electrice Zhejiang Leapmotor.
„Avem aceleaşi obiective cu guvernul italian“ de creştere a producţiei la 1 milion de autovehicule până în 2030 sau chiar mai devreme dacă acest lucru va fi posibil, a declarat Tavares. „Vrem să facem mai mult în Italia. Iubim Italia. Ne iubim angajaţii italieni“.
Comentariile lui Tavares survin pe fondul unor tensiuni în creştere între Roma şi constructorul auto cu privire la nivelul producţiei acestuia şi după ce Stellantis a sugerat că locurile de muncă din cadrul fabricilor din Mirafiori şi Pomigliano ar putea fi ameninţate din cauza lipsei de subvenţii pentru EV din partea guvernului italian. Administraţia de la Roma a anunţat de atunci un pachet de subvenţii.
Ministrul italian al industriei Alfredo Urso a anunţat anterior că guvernul italian încearcă să atragă un nou constructor auto major în Italia, o mişcare menită să determine Stellantis să investească mai mult pe plan local.
Roma poartă discuţii cu Stellantis cu privire la un plan pe termen lung pentru sectorul său auto, care include o ţintă de creştere a producţiei anuale a Stellantis din Italia la 1 milion de maşini de la aproximativ 750.000 anul trecut, potrivit Reuters.
Urso a anunţat că guvernul are un fond de aproximativ 6 miliarde de euro pentru susţinerea producţiei locale şi stimularea consumului în 2025 şi anii următori.
„Dacă nu va exista o creştere a producţiei, care a scăzut dramatic în ultimii ani, fondul va fi folosit de anul viitor pentru susţinerea de noi unităţi de producţie şi bineînţeles pentru atragerea unui alt constructor auto“, a declarat Urso. Este „un plan pe care-l urmărim şi la care lucrăm de câteva luni cu discuţii internaţionale“, a adăugat acesta.
Două surse familiare cu situaţia declarau în decembrie anul trecut că guvernul este în contact cu Tesla şi un constructor auto chinez.
Conform ansa.it, ministrul Urso a mai declarat că guvernul ar putea discuta despre preluarea de către stat a unei participaţii în Stellantis dacă Tavares doreşte acest lucru.
„Dacă Tavares sau alţii cred că Italia ar trebui să procedeze ca Franţa, care şi-a crescut recent participaţia în cadrul Stellantis, să ne întrebe, putem discuta despre acest lucru“.
În vara anului trecut, preşedintele Stellantis John Elkann declarase că acesta este într-o formă bună şi nu are nevoie de statul italian ca acţionar. Acesta răspundea unor apeluri venite din partea unor grupuri de lobby pentru ca Italia să investească direct în grup.