Business Internaţional

CEO-ul Stellantis vrea pace cu guvernul Italiei după ce Roma a anunţat că vrea un al doilea constructor major în ţară, poate chinez, şi că ar putea prelua o participaţie în companie, după modelul francez

CEO-ul Stellantis vrea pace cu guvernul Italiei după ce...

Autor: Catalina Apostoiu

19.02.2024, 00:05 3434

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a adoptat un ton conciliator după săptămâni de conflict cu guver­nul italian, angajându-se să crească producţia companiei, singurul con­structor auto major al Italiei, şi evidenţiind eforturile deja făcute pentru extinderea prezenţei sale pe plan local, scrie Bloomberg.

Compania este de asemenea des­chisă la a produce în cele din urmă maşini Leapmotor în Italia într-o bună zi dacă acest lucru va avea logică economică, a declarat Tavares. Stellantis a încheiat anul trecut un acord pentru preluarea în schimbul a 1,6 miliarde de dolari a unei par­ticipaţii în cadrul constructorului chinez de maşini electrice Zhejiang Leapmotor.

„Avem aceleaşi obiective cu gu­vernul italian“ de creştere a produc­ţiei la 1 milion de autovehicule până în 2030 sau chiar mai devreme dacă acest lucru va fi posibil, a declarat Tavares. „Vrem să facem mai mult în Italia. Iubim Italia. Ne iubim anga­jaţii italieni“.

Comentariile lui Tavares survin pe fondul unor tensiuni în creştere între Roma şi constructorul auto cu privire la nivelul producţiei acestuia şi după ce Stellantis a sugerat că locu­rile de muncă din cadrul fabricilor din Mirafiori şi Pomigliano ar putea fi ameninţate din cauza lipsei de subvenţii pentru EV din partea guvernului italian. Administraţia de la Roma a anunţat de atunci un pachet de subvenţii.

Ministrul italian al industriei Alfredo Urso a anunţat anterior că guvernul italian încearcă să atragă un nou constructor auto major în Italia, o mişcare menită să determine Stellantis să investească mai mult pe plan local.

Roma poartă discuţii cu Stellantis cu privire la un plan pe termen lung pentru sectorul său auto, care include o ţintă de creştere a producţiei anuale a Stellantis din Italia la 1 milion de maşini de la aproximativ 750.000 anul trecut, potrivit Reuters.

Urso a anunţat că guvernul are un fond de aproximativ 6 miliarde de euro pentru susţinerea producţiei locale şi stimularea consumului în 2025 şi anii următori.

„Dacă nu va exista o creştere a producţiei, care a scăzut dramatic în ultimii ani, fondul va fi folosit de anul viitor pentru susţinerea de noi unităţi de producţie şi bineînţeles pentru atragerea unui alt constructor auto“, a declarat Urso. Este „un plan pe care-l urmărim şi la care lucrăm de câteva luni cu discuţii internaţionale“, a adăugat acesta.

Două surse familiare cu situaţia declarau în decembrie anul trecut că guvernul este în contact cu Tesla şi un constructor auto chinez.

Conform ansa.it, ministrul Urso a mai declarat că guvernul ar putea discuta despre preluarea de către stat a unei participaţii în Stellantis dacă Tavares doreşte acest lucru.

„Dacă Tavares sau alţii cred că Italia ar trebui să procedeze ca Franţa, care şi-a crescut recent participaţia în cadrul Stellantis, să ne întrebe, putem discuta despre acest lucru“.

În vara anului trecut, preşedintele Stellantis John Elkann declarase că acesta este într-o formă bună şi nu are nevoie de statul italian ca acţionar. Acesta răspundea unor apeluri venite din partea unor grupuri de lobby pentru ca Italia să investească direct în grup.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO