Business Internaţional

Cele mai valoroase branduri din lume: Nike continuă să fie cel mai valoros brand de haine. Care sunt suprizele din top

Cele mai valoroase branduri din lume: Nike continuă să...

Autor: Alex Ciutacu

28.03.2018, 18:04 1181

Nike continuă să fie cel mai valoros brand de haine din lume, în ciuda vânzărilor scăzute şi a problemelor de management, potrivit unui studiu anual citat de publicaţia WWD.

Consultanţii de la Brand Finance au spus că Nike a fost pe primul loc în lista celor mai valoroase branduri de haine, în ciuda unor scăderi „semnificative” de 12% a valorii de brand, ajungând la 28 de miliarde de dolari pentru anul trecut.

CEO-ul Nike, Mark Parker, nu a discutat prea mult despre plecarea preşedintelui de brand – Trevor Edwards -  din cadrul companiei, discutând în principal doar despre rezultatele trimestriale peste aşteptări. Rezultatele arată încă un declin în business-ul din America de Nord, însă un apetit mai mare pentru brand pe celelalte pieţe internaţionale.

Brand Finance a transmis că dacă Nike nu îşi rezolvă problemele de la nivelul managementului, acestea pot afecta imaginea companiei şi pot continua scăderea valorii de brand, notând că rivalul Adidas, care s-a situat al patrulea pe listă, după H&M – 19 miliarde de dolari – şi Zara – 17,5 miliarde de dolari, şi-a văzut valoarea de brand crescând cu 41%, până la valoarea de 14,3 miliarde de dolari.

„Brandurle din top 4 sunt aici ca să rămână”, a specificat Richard Haigh, managing director al Brand Finance. „Cu toate acestea, competiţia aridă de pe piaţa de haine sport, cuplată cu alegerile din ce în ce mai diversificate ale consumatorilor, ar putea ameninţa poziţia Nike în clasament”.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO