Business Internaţional

Cel mai tare business al momentului. Sportul care are cea mai mare creştere a ratei de participare din istorie. GALERIE FOTO

Vedeţi cursa cu obstacole

Vedeţi cursa cu obstacole

Autor: Ştefan Stan

12.01.2014, 17:31 4783

Un nou business ia amploare în Statele Unite, o cursă cu obstacole în stil militar, unde rata de participare a concurenţilor are una dintre cele mai mari creşteri din istoria sporturilor, scrie The Wall Street Journal.  

Cursa cu obstacole Tough Mudder a crescut de la 20.000 de participanţi, în 2010, anul de debut, la peste 700.000 de concurenţi acest an.

Concurenţii trebuie să se escaladeze pereţi, să se târască prin noroi, să sară prin foc, să îndure şocuri electrice şi multe altele pentru a finalize cursa de aproape 20 de km.

Cursa cu obstacole a fost concepută de forţele speciale britanice şi are ca scop testarea limitelor umane, atât fizice cât şi psihice, în condiţii extreme.  

William Dean şi Guy Livingstone au întemeiat cursa în 2010. Dean a fondat cursa ca un proiect academic la Harvard Business School. Primul eveniment a avut loc pe 2 mai 2010. Tot în 2010 au mai avut loc încă două evenimente Tough Mudder. În 2011, deja aveau loc 14 evenimente în SUA, iar în 2012 numărul curselor a ajuns la 35, extinzându-se şi în afara Statelor Unite. În 2013, peste 50 de evenimente au avut loc, iar pentru 2014 sunt planificate peste 60.

Compania Tough Mudder este evaluata la peste 70 de milioane de dolari.

“Piaţa din SUA este saturată, iar cursa se răspândeşte acum peste tot în lume, în Australia, Germania şi Anglia”, a declarat Scott Keneally, un producător de film care face un documentar despre cursele cu obstacole.

Intensitatea cursei se datorează în mare parte agresivităţii lui Dean de promovare a evenimentului.

Unul dintre cei mai mari rivali ai lui Dean este Joe DeSena, fondatorul cursei cu obstacole Spartan Race. Dean a făcut publicitate cursei sale cu ajutorul unui avion de care era ataşată o recmală chiar în cadrul unui eveniment Spartan. De asemenea, utilizatorii care intrau pe pagina de Facebook a Spartan primeau invitaţii să încerce Tough Mudder.

Dean justifică aceste tactici de promovare spunând că “doar am folosit o oportunitate care era disponibilă”.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO